Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Is er iemand die dit kan fiksen? Zo te zien een veer die los geschoten is. Te priegelig voor mij😳

6 likes

Ja klopt, ik zou er een andere op kunnen zetten ,ik durf er eigenlijk niet aan te zitten waarschijnlijk doe ik meer kwaad dan goed.

2 likes

dit is toch de balansveer die los zit.

3 likes

Geloof ik wel, maar kan dat net niet zelf :sleepy:

1 like

Vervelend. Ik heb ooit 3 chronografen naar Julian gestuurd. Ca 50 euro per stuk voor volledige service. Gaat wel een maandje duren. Maar misschien reageert nog iemand?

Ik zou het graag voor je doen maar je hebt toch de foto gezien hoe ik stalen banden in kort? :grin:

2 likes

Ja Jan, dus laat maar :joy::joy:

2 likes

Die kun je niet meer fixen. Balansveer conditie luistert heel nauw. Bij deze is waarschijnlijk bij het bijstellen naar de plus weer flink teruggedraaid naar de min waarbij de veer klem zat tussen de minuscule geleiders, en dan is de vorm eruit. Zeker in dit geval. Kortom, gevalletje nieuwe balansveer erin.

7 likes

Nou dat is duidelijk genoeg Hans. Is dit iets wat jij aandurf ?

Of adviseer jij iemand anders

1 like

Heb je een nieuwe balansveer dan?
Anders @vouwfietser

4 likes

Nee heb ik helaas niet. Verder ook geen verstand van uurwerkjes. Maar kan inderdaad @vouwfietser vragen.

1 like

14 likes

Anno, deze is verloren inderdaad, maar zeer waarschijnlijk kun je gemakkelijk een nieuwe balansveer of liever nog een complete balans of zelfs een kant en klare balans+balance cock (weet Nederlandse term even niet meer :innocent:) kopen via ebay. Even zoeken op het juiste kaliber nummer.
Montage wil ik best bij helpen. :wink:

PS er staat op YouTube een filmpje van een echte vakman die ‘even’ een balansveer herstelt; intrigerend om te zien!

5 likes

Mooi filmpje Huub. Echt priegelwerk zeg.

Ik weet dankzij @vouwfietser wat het uurwerk is. Een FE 140 1A. FE is France Ebauges.

Nu kijken of ik een complete balans + balanswheel ? voor kan krijgen

3 likes

Zijdelings toch on topic. Hier ook een vostokje

10 likes

mooie speld :+1:

1 like

De world timer rechts is wel gaaf!

2 likes

Dus nog 1 iemand voor de libkse :rofl:

3 likes

mij te priegelig.

Balen Anno maar het net wat Hans zegt, niet meer te redden.
Zou mooi zijn als je er nog kunt vinden.

1 like

Gaaf speldje Bill, mijn bouwjaar. Oeps, wat zeg ik nu. :flushed:

2 likes