Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Leuk dat je mijn website hebt bezocht! Hoop daarmee de verhalen tot leven te brengen die (vaak) achter het horloge zitten. Dat is ook de reden dat de Soviet horloge historie in mijn ogen zo interessant is. Voor unieke gebeurtenissen werden horloges ontworpen of wijzerplaten (soms in beperkte oplage) geproduceerd. In de Soviet Unie werd ook heel veel geregistreerd, waardoor verhalen terug zijn te herleiden tot het waarom en het wanneer.

6 likes

12 likes

De unieke kosmonaut! :+1:

8 likes

Je hebt hem eindelijk binnen Bert. Mooi ding hoor. :+1:

2 likes

Haha , nee heb deze al een tijdje , leuk horloge 1 van 10 maar horloge is nog steeds te koop . Ik heb de hele situatie verkeerd ingeschat en heb spijt dat ik hem ooit gekocht heb .

2 likes

Dit is toch die Mars dude of zoiets :thinking:

1 like

Toch niet de nieuwe Luna-Dude?

2 likes

Ja …heel leuk ontwerp maar dat het nog niet uitverkocht is zet je te denken .
Deze mag dan ook weg want ik heb een dubbel gevoel bij dit horloge …

2 likes

Nee dit is Mars-dude .

1 like

De enige twee vostoks die alweer het nest mogen verlaten na twee nieuwe aankopen. Heb een Molnija die hopelijk in april binnenkomt. Een oude zakhorloge dat omgetoverd is tot een polshorloge.

8 likes

Waarom zou je een dubbel gevoel overhouden aan deze? Er zijn echt ontzettend veel custom Vostok projecten (geweest). Deze is vrij uniek en het design is geslaagd wat mij betreft. :+1:
Alleen de prijs was vrij fors, maar dat is vanwege de zeer beperkte oplage te verwachten.

3 likes

Oeh, hoe heet deze? Erg mooi!

3 likes

Klopt maar honden pissen er niet tegen aan en met gervolg dat ze nu goedkoper zijn op de side , daar heb ik grote moeite mee . :unamused:

3 likes

Dit is een Strela, in vele uitvoeringen te krijgen, oa zwart, wit/beige en diverse merknamen op de wijzerplaat.

Tjah, marktwerking en prijsvariaties zijn er altijd. Soms heb ik daar ook moeite mee, maar dat zou het plezier in de hobby of een specifiek model niet moeten wegnemen.

4 likes

wow ! jaloers hierop!

2 likes

De Strela met merknaam “TITAN” kende ik nog niet. Vrij zeldzaam, lijkt mij. :+1:

4 likes

Bert, als je er geen lol aan hebt gewoon wegdoen.

Het is een hobby toch?

Maar horloge is gewoon leuk en bijzonder. 10 stuks? 1000 stuks? 568 stuks? Waarde 100 euro? 183? 75? Het zal toch aan de … roesten!

( waarde trouwens een moment opname, hou hem een jaartje en ze zijn ineens enorm gezocht. En dan is het leuk dat je hem nog hebt. Is maar een suggestie hoor.)

3 likes

Dan maar een scuba dude😉

12 likes

Heel mooi Anno ! :ok_hand:

1 like

Echt een knapperd! Als fan van Bulova (Accutron) en van de Poljot De Luxe is dit natuurlijk een zeer geslaagde samensmelting van beiden. Zuinig op zijn!

4 likes