The Sturmanski family
En hun verre neef en nicht
Dit woord ben ik vaker tegengekomen… Mag ik de definitie? Ben nogal onervaren…
Denk aan Frankenstein. Hoe is hij samengesteld? Samenraapsel.
Letterlijk , samengesteld van onderdelen .
Doe je het zelf dan is het modden en doet de fabriek het dan is het een gebrek aan correcte onderdelen
b.v. verkeerde wijzers , verkeerd uurwerk of onderdelen of een totaal fantasie horloge met een wijzerplaat die niet origineel is .
Maar dan wel van originele onderdelen toch🤔
Niet perse , zoals een Rolex met een Swiss ETA uurwerk .
Tuuuurlijk anders zou het fake-gefrank zijn.
Bedankt voor de uitleg Bert!
Van waar heb je die dial?
Unitas binnenwerk?
Iemand die iets weet over dit horloge? Bied ene Pietro (spreekt in berichten alleen engels) mij aan via marktplaats. Ik had gereageerd op een ander russisch horloge dat hij te koop heeft, maar die kwam sowieso niet uit de USSR tijd. Naar mijn idee deze wel, maar jullie weten er veel meer van Dit zijn overigens de enige foto’s die ik heb gekregen. Foto’s van het uurwerk had hij niet omdat hij het horloge nooit heeft open gemaakt.
Komandirskie uit de Sovjet tijd inderdaad. Zou hem voor de zekerheid foto’s van de achterkant vragen, die zijn bij sommige van deze helemaal weggesleten.
In deze staat (met de wijzers zo) zou ik er niet meer dan 30,-/40,- aan uitgeven, ze zijn relatief eenvoudig te vinden.
Zover ik kan zien komt deze wel uit het Russische vandaan, maar ik zie Mark ook al reageren en die weet het vast wel
Dank voor je antwoord! Ik ga om een foto vragen. Ook maar even kijken of het horloge af te halen is. ivm de engels talige antwoorden word ik altijd een beetje achterdochtig…
Dank voor je bericht! Ik ga eens verder in gesprek met de aanbieder.
Geen zorgen, heb ik zelf ook gehad, werd bij mij daarna zelfs aangemeld voor retour en twee dagen later werd hij alsnog bezorgd. In mijn geval had dit volgens mij te maken met het telefoonnummer (moest ik bij Meranom vermelden om te bestellen) dat tussen m’n naam en adres vermeld stond. Denk dat het automatische systeem dan geen chocola kan maken van het adres. Gelukkig kan een mens dat wel, dus de eerste de beste die het adres ziet zorgt ervoor dat het niet daadwerkelijk retour gaat maar alsnog aan de bezorger wordt overgedragen waarna hij jouw kant op komt.
Fingers Crossed
Nee, hou het uiteraard Russisch. Kast en dail komt van Etsy en het kaliber is een Molnija 3602 uit een zak horloge. Super uurwerken.
Twijfel alleen wel of in die tijd Boctoks in dit blikje werden verkocht. Maar kan er uiteraard ook later in zijn gedaan.
Ben al een tijdje in gesprek met deze MP verkoper. Volgens mij een betere deal. Wil ze graag kopen maar hoef er geen 4. Dus als we hier kunnen samen doen wil ik er wel één Komandirski. Hij vraagt 170,00 voor alle Boctok’s. Laat maar horen of we deze man gelukkig kunnen maken.