Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

De scholen zijn ook wel een stuk verbeterd als in onze tijd 50 jaar gelden, en dan ga je de taal ook niet meer gebruiken of weinig nou dan gaat het hard achter uit.

Dat wordt weer knallen met de desert shield!

1 like

het tsaar peter huisje in Zaandam, denk maar eens aan de plaats Anna Paulowna, *Anna Pavlovna

1 like

Vrouw van koning Willem II. Russische en Nederlandse koningshuizen hadden ook veel connectie. Maar ben daar geen kenner in. :grin:

Haha ja daar ben ik ook bang voor

Vanavond lag ook het pakje vanuit Duitsland pontificaal naast mijn opgewarmde prak. “ Heb je weeeeeer wat besteld!!! Heb je onderhand nog niet genoeg horloges”. Nee schat, het is maar een onderdeeltje. Uiteraard niet verteld, maar €60,00 is natuurlijk best geld voor een bezel. AM watches had het netjes verpakt aangeboden. Na het uitpakken was ik ook positief verrast over de kwaliteit van de bezel. Wat een mooi ding! Plan is dat ie op de sniper komt te liggen. Heb er zin in. Zal wel een zeikerd zijn maar denk dat een groot deel van de prijs ook in de, in mijn ogen, luxe metalen verpakking zit. Bubbel envelope-je had ik ook mee kunnen leven. Mogelijk zou het dan wat goedkoper kunnen. Maar goed, vanavond niet meer in het atelier. Ben kapot van de werkdag dus ga vooral dromen van de nieuwe opgebouwde sniper. Welterusten en morgen Bostok vrijdag. Jippie!

8 likes

Heb mijn doosje ook altijd goed bewaard. Was duur genoeg. Veel plezier ervan. Ze zijn super netjes afgewerkt! :+1:

3 likes

Anna Pavlovna heeft op paleis het loo gewoond

4 likes

Ja ook. Zat net weer even op wiki. Wat een geschiedenis zeg! Wat leven wij dan saai! :wink:

4 likes

Ik hoor het m’n vriendin zeggen… :joy: :rofl: :joy: :rofl:

5 likes

Groot misverstand. De tekst geeft alleen maar aan dat ze met goedkeuring van het ministerie van Defensie verkocht konden worden in de winkels op de militaire basis. Info komt van jaren geleden via Russisch WUS forumlid. In het echt waren er heel weinig ussr issued horloges. Ooit begon het met de Type-1 (jaren 30 en 40). Daarna urofa’s (Chronograph), shturmanskie (aka gargarin 15 en 17 juweel versies), een 30atm vostok duiker, nog een duiker van 60mm doorsnede, de poljot 3017 en de poljot 3133. Dat was het geloof ik wel zo’n beetje.

4 likes

Interressant Hans!
Заказ als los woord betekend bestellen. Maar de zin, заказ мо ссср, wordt vertaald als " bevel van ministerie van defensie van de ussr". Verwarrend. Die Rus van de wus zal het wel weten inderdaad.
Blijft wel een leuk verzamel object natuurlijk.

3 likes

Een G-Shock Avant la letre op een reptielen leertje.

Best blits eigenlijk👌

4 likes

Dank je Andre! Ja eigenlijk best een knap ding he? :wink::+1:
Alles in verhouding dan.
Af getrimde Gshock. :grin:

3 likes

En de klok heeft alweer doorgetikt naar Vostok vrijdag.

12 likes

Verkeerde horloge binnen, had een andere besteld. Dit is wat ik binnen heb gekregen,


En dit is wat ik had besteld

Ik denk dat ik het toch ga terug sturen en het oorspronkelijke horloge wil

8 likes

De eerste is een Type-1. Een omgebouwd zakhorloge, maar dat werd toen vanwege gebrek aan materiaal veel gedaan. Zeer waarschijnlijk gebruikt in WW2. Laat anders even de binnenkant zien, dan ik zo zien waar het mechanisme vandaan komt en of de onderdelen niet uit verschillende fabrieken bijelkaar geraapt zijn.

De tweede heeft een fantasie wijzerplaat zoals zoveel met dit mechanisme.

Kortom: het is kiezen tussen iets authentieks (waarvan de wijzerplaat er erg goed uit lijkt te zien) of iets wat een fantasie wijzerplaat heeft.
Ik wist het wel!

5 likes

Klopt. Google translate gebruikt altijd Engels als tussentaal bij het vertalen.

2 likes

Bij deze

Ik vind juist de wijzerplaat van de tweede heel mooi, maar is dus een nepperd?

7 likes

Op het achterdeksel de kaart van Antarctica. Het sterretje beetje rechts van het midden is de plaats waar het poolonderzoek station Vostok is gevestigd. Het station is weer vernoemd naar een poolonderzoek schip dat de eerste keer rond Antarctica voer.

Koudste temp gemeten op het station is rond de min 100 graden.

Iedereen Vrolijke Vostok Vrijdag gewenst!

8 likes