Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Vandaag (weer) de Rus want Vostok Vrijdag. Maar ik heb ook goed nieuws want er komt een nieuwe Rus binnen! Een Raketa moon phase :smiling_face_with_three_hearts: de Russische versie dus met Кварц erop, en niet compleet met nieuwe glas etc zoals je veel op Etsy tegenkomt maar gewoon mooi vintage met gebruiksporen. Foto’s volgen zodra ie binnen is!

13 likes

Op vrijdag natuurlijk weer de Vostok!

13 likes

Vostok 2409 A inside bij de Agat, dus doe mee met Vostok vrijdag :fist:

15 likes

mag Sturmanskie ook op vrijdag? :smile:

18 likes

Ha, geen type-1. Dit een Molnija 3602. De een dus met een type-1 plaat, de ander met een fantasie plaat.

3 likes

Vrolijke Vostok Vrijdag allemaal!

Zo fijn hè, wanneer ze de kasten op het werk aanpassen aan mijn horlogekeuze! :blush:

15 likes


Vostok vrijdag :slightly_smiling_face:

17 likes

Nog maar een toevoeging op de Vostok vrijdag, grtn

15 likes

17 likes

Kleuren prima afgestemd en mooie wijzers ook! :ok_hand:t2:

3 likes

Vostok Vrijdag en wij gaan aan boord (ligt nog wel onderwater) op weg naar een geheime missie😇.

15 likes

fijne dag allemaal en alvast goed weekend!

14 likes

11 likes

NA, Amphibia 090 gemod door een forumlid. Draagt echt heerlijk!

14 likes

Vandaag ook een Vostok. :smiley:

11 likes

Hier ook al een Boctok:


:slight_smile:

15 likes

De Operation Desert Shield voor vandaag.

10 likes

Valt mij op dat er steeds meer liefhebbers van een Russisch horloge bijkomen. Leuk! :+1:

4 likes

mijn avontuur gaat nog even voort :slight_smile:
ik krijg daar vele aanbiedingen, daarnet stuurde een persoon alles wat hij verkocht. ik denk wel een verzameling van zo’n 100-tal horloges.
Ik denk dat die Russen (veelal wel Oekraïners) zeer blij zijn dat zo een ‘rijke Europeaan’ een horloge van hen wil. En zien daar wel een zaakje in zitten.
Verzending van Rusland of Oekraïne naar hier is goedkoper dan van hier (=België) naar Nederland.

Ik heb een risico genomen een Okeah gekocht die deels werkt. De chrono werkt niet, maar de balansveer gaat en de secondenwijzer tikt rond. Heeft wel een beetje “patina” op de dial (:sweat_smile:) maar ik kon hem voor dat bedrag niet laten. Dus het risico genomen!
Als hij hier is zal ik hem wellicht naar Kampmann sturen en hopelijk heb ik dan een goed werkende Okeah. Spannend … maar de kans dat ik belazerd wordt bestaat zeker.

Wat is zo een Oekah waard?

hier wat foto’s van wat ik toch wel leuk vond tussen zijn 100 foto’s.
De led/elektronica 1 werkt niet. dat is wel heel risicovol (en jammer) vond ik.

21-04-09 11-30-27 6015

7 likes

Leuk en spannend! Die 2e en 4e vind ik leuk. Die Okeah.s zijn inderdaad zeer gewild als je een goede en orginele treft. Dan zo’n 700 euro?
Deze heeft wel veel patina? Zeker op de bezel. Of komt het door de foto? Voor weinig geld kun je het altijd doen. In slechtste geval als " pluk" horloge te gebruiken.

4 likes