Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

:joy:

4 likes

Добрый вечер товарищи и добро пожаловать в эту прекрасную Востокскую пятницу.
Mannen, wat een conversaties het afgelopen etmaal. Niet bij te houden. Dat jullie hier allemaal tijd voor hebben. En wij maar werken. :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

13 likes

Ja het was druk vandaag!

5 likes

Haha Dirk. Momenteel iets meer tijd in de avond. Ben voor 3 maanden aan bureauwerk gekluisterd dus meestal op tijd thuis nu en dus ook meer tijd hier. Misschien wel weer naar level 3 :rofl: :rofl:

7 likes

Fijne box met niet al te grote kussens :ok_hand:

3 likes

Zo, weer terug van weggeweest, en 16 likes in 30 seconden gezet inclusief lezen. :rofl:
En inderdaad Dirk, ben pensionado. Je moet toch wat. :wink:

6 likes

Gewoon even wat aan het rondneuzen op het www, kwam ik deze tegen. Ruhla chronograf.
Klinkt heel erg Duits, maar bij nazoeken kwam ik erachter dat dit merk Russische roots heeft.

Gefabriceerd in de voormalige DDR met behulp van de Russen na de 2e wereldoorlog.
Wel een geinig ding :wink:

Iemand van jullie er wel eens van gehoord ?

https://ostalgieruhla.wordpress.com/short-history-of-ruhla-watches/

8 likes

Jazeker, de hele DDR zat vol met Ruhla horloges.
Grappige dingen wel. Kwaliteit was ook goed meen ik. Ik wist overigens niet beter dan dat het echt een Oost-Duits merk was.
Edit: het is ook van origine wel echt Duits maar stond zoals ik het lees onder controle van de Russen. Op zich is dat niet verwonderlijk natuurlijk gezien het feit dat Oost-Duitsland bij de verdeling van Duitsland onder communistisch Russisch bewind kwam te vallen. De DDR heeft natuurlijk gedurende haar bestaan altijd te kampen gehad met het af moeten leggen van diverse verantwoordingen aan Rusland. De DDR keek ook echt op tegen Rusland als grote beschermer.
De verbintenis is ook altijd groot geweest en veel van DDR leiders en kopstukken hebben hun opleidingen ook in Rusland genoten.

2 likes

Is even toch even wennen dit… maar I like it!

10 likes

Zo’n 20 dagen terug nog een discussie er over tussen Dirk en Vmax. :slightly_smiling_face:

Wel een bijzonder horloge. Zit daar een 3133 in?
En 1 register dial? Of is die subdial voor de vaste seconden en geen minuten register? Alleen de bezel en interne schaal, om af te lezen. Dat laatste is het meest waarschijnlijk gezien de heel kleine subdial.

3 likes

Die Ruhla chonografen hebben volgens mij een simpel penanker uurwerk. Ik denk dat Scudo er wel eentje heeft.

3 likes

6 likes

Subdial voor seconden Jan geloof ik

3 likes

Ja vindt ik ook wel alleen persoonlijke menig is dat de dial te licht van kleur is. Donkere is mooier.

2 likes

13 likes

Simpel penanker chronostop uurwerkje!

3 likes

Klopt, ik heb 4 van die dingen.
Ruhla is voortgekomen van de uurwerkfabriek van gebroeders Thiel.
Ik ben een paar jaar geleden in het Ruhla fabrieksmuseum geweest. De moeite waard om eens te kijken als je ooit in Thüringen bent

3 likes

Een echte kenner dus. Zijn het wat betrouwbare uurwerkjes ?

1 like

Die is gaaf zeg.

2 likes

14 likes