Zelfde principe als de Omega chronostop dus?
Behalve dat deze een 2 knops bediening heeft, en de Omega een enkel knops systeem heeft.
Nee! Volgens mij (ik had er lang geleden eentje) loopt de chronowijzer continu, kun je hem resetten en bij de chronowijzer stilzetten moet je de knop ingedrukt houden en stopt het hele uurwerk!
Volgens mij heb jij praktisch elk Russisch icoon
Grootste verzameling der lage landen
Dan was ie niet goed, want het uurwerk moet doorlopen
Het zijn niet de beste uurwerkjes en dat is zacht uitgedrukt. Maar als je een goede hebt dan blijft ie wel een tijdje doen.
Zeker niet alle, maar doet hoeft ook niet, heb gemerkt dat ik meer van de duikers ben dan wat anders
Dat vroeg ik me ook af. Hoort dat bij het (eenvoudige) principe en zet je hem wat vaker gelijk als je hem gebruikt voor timing. Of hoort dat niet?
Hij hoort door te lopen, maar als je hem lang stop zet, dan wil het uurwerk wel eens stoppen. Zeker als ie al wat minder sterk loopt.
Maar het is niet het beste mechanisme. Ze zijn qua design wel goed gelukt vind ik
Net zoals die DDR Praktika analoge camera’s dus. Hiervan heb ik er één, in een moment van uiterste nijdigheid, van een klif gesmeten toen ik er achter kwam dat het rolletje na 36 opnames nooit was meegedraaid. Tjeesus, wat was ik kwaad en heb ik die Erich Honecker vervloekt. Jullie begrijpen, laat de Ruhla’s voor wat het is. Zo, ff generaliseren, sorry. Maar ik denk dat als je de bus naar Glashütte neemt betere ateliers vindt.
Ze zijn inderdaad leuk, maar 300 pietermannnen vindt ik dan wat veel voor een minder uurwerk
Echt oost blok, leuk, interessant, soms innovatief, maar met beperkte middelen uitgevoerd. Zo vind ik de papier maché carrosserie van de Trabant prachtig! En ook dat pruttelende tweetaktje trouwens!
Koop maar een mooie 3133 Anno. Wel wat minder spannend dat dan wel.
Kom in mijn zoektocht ook elke keer een poljot alarm klokje tegen met 2612.1 uurwerk erin… Jullie hier ervaring mee? Vindt het best bijzonder met zo’n hamertje erin!
Trabant heeft geen papier maché carrosserie maar het is duroplast. Dat waren 180 lagen katoen die geïmpregneerd werden met fenolhars en onder hoge druk samen geperst werden in mallen. Het was erg duurzaam en sterk.
Ze hadden een tekort aan staal en waren innovatief genoeg om om de problemen heen te werken.
En dat was waarschijnlijk ook nog een fout van jezelf
Klopt. Wilde het wat losjes op schrijven.