Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

De meeste banden houd ik oorspronkelijk bij het horloge ,deze band is nog vrij gemakkelijk af te regelen, die zit meestal op een 150 . maar als je die van de 090 kast neemt nou uit elkaar gaat het maar dan in elkaar , dan ben je een paar gvd’ s veder en kapotte handen. Van de 090 zijn de stiften niet precies rond dus als je het een paar graden draait dan druk je het plaat werk uit elkaar.

1 like

Even serieus nu. Mijn ervaringen zijn dat Vostoks van hem iets onnauwkeuriger zijn dan zijn Poljots 3133. Dat is ook een totaal andere prijs categorie. Wel controleert hij ze daad werkelijk verwacht ik. Hij levert er namelijk een keurige brief bij de aflevering met wat bijzonderheden. Uit alles spreekt aandacht voor detail en zorg. (Er komt nog standaard een doos chocolade koekjes bij).

De afwijkingen bij een Vostok, ook die van Julian, zijn heel redelijk en conform de aflever specificaties. Bij mij, nieuw, steeds circa 10 tot max 20 sec in de plus. Meestal zon 15 sec. Dan laat je ze een paar dagen inlopen en uitlopen tot ze stil staan. Dan weer opwinden en dan lopen ze circa plus 10 of beter.
Dat is een bekend ritueel bij nieuwe Vostoks. Maar kunt een keer een mindere treffen, het zijn horloges van 50 tot 100 euro.

3 likes

Ik heb een Amphibia. Rechtstreeks uit Moedertje Rusland.
Beetje mee zitten pielen en loopt nu plus 5. Vind ik prima.

De Strela vind ik vooral erg mooi. Als hij dan nog een beetje goed loopt ben ik tevreden.

3 likes

Prima waarde! Ja die Strela’s zijn prachtig. Die 40mm heeft een Chinees Seagull uurwerk. Mooi met kolomwheel. Volgens mij ook betrouwbaar, en anders heb je zeker goede service bij Julian.

3 likes

Het blijft mechanisme ,en vaak iets ouder spul loopt vaak beter ,en waarde naar zijn geld ,met een temp schommeling kan het al gaan afwijken, Ik weet nog de meet regel kamer had een constante temp van 20 graden .

4 likes

Mijn Strela is uit 2010 en bij Julian gekocht als NOS . Deze was nagekeken en afgeregeld omdat het horloge 10 jaar in een magazijn had gelegen . Gekocht 2020 .
Ik vind jou vraag terecht of het een beetje knap de tijd houd . Daarom kaart het aan met Julian , vraag een foto als hij op de timegraph ligt en vraag of hij het horloge 2 dagen laat liggen om de G.R. en hoe die de tijd houd , niks mis mee .Ze kosten aardig wat geld dus vind het niet vreemd dat je meer wilt weten i.p.v. in de blind te kopen .

4 likes

Dit is wat Julian op zijn website onder hoofdstuk Quality control, warranty and service
schrijft: " Russian watchmakers also have learned a lot in terms of quality control and final checks have strongly improved on the models that are manufactured nowadays. In order to grant you the best possible security, I check all watches before shipping them and I examine time precision and time deviation on the ‘Elma – Watch-Matic’ watch timer (as shown on your right) and try to get the best possible calibration.
If there is a problem with your watch in spite of all this, I grant a full two-year warranty on all watches purchased from me and beyond that, I also offer all of my customers a repair service at a very reasonable rate".

Een garantie die verder gaat dan de meeste standaard fabrieksgaranties. En daarnaast ook nog eens makkelijk benaderbaar. Heb de ervaring dat kopen bij Julian redelijk risicoloos is.

6 likes

Bij Julian , ik bezit een cccp onderzeeboot klok 24 uurs de klok liep niet meer foto’s verstuurd van het uurwerk o hij zij ik zie het al borg ringetje mist zijn antwoordt was ben je handig antwoordt ja ,geen klok op sturen zo’n zwaar ding .materiaal kosten 5,00 euro zonder verzend kosten klok loopt als een treiler .

2 likes

Dat is mooi. Gaat inderdaad wel verder dan de meeste horloge verkopers.
Duidelijk is dat hij volledig achter zijn producten staat.

2 likes

Hij was eerst verzamelaar en is toen begonnen met wat hij nu heeft .
1992 en de jaren dat hij verzamelaar was .

2 likes

En hij weet ook nog wel eens bijzondere series binnen te slepen. Die man heeft heel veel connecties in die wereld. Of leuke NOS horloges zoals die Strela van jou Bert. :grin:

3 likes

12 likes

15 likes

Mooi, vliegt er op zondagmorgen zomaar een Albatros voorbij. Mijn dag weer goed! Komt deze uit het nest van Julian? Heb afgelopen dagen zitten zoeken naar een kast en dail. Tjeesus, spelt in een hooiberg. Na een dag zoeken nog niets bruikbaars gevonden.

1 like

Mijn zwarte Strela van Julian. Zal ooit wel eens een vintage komen maar lastig te vinden voor een knappe prijs.

Ik blijf mij verbazen hoe nauwkeurig die oude uurwerken lopen

13 likes

Zit heel vaak te dubben over deze albatros als ik hem voorbij zie komen. Mooi maar groot volgens mij🤔

1 like

Die digitale zijn wel apart hoor. Zal vast ook nog wel eens mijn pols sieren😉

2 likes

Vandaag mijn vroege electronic quartz.

22 likes

:stuck_out_tongue_closed_eyes::+1:t2:

1 like

Wow wat een apparaat zeg!!

2 likes