Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Knap!
Jammer dat ik dat gemist heb!!

1 like

Volgens mij is het hier nog niet ter sprake gebracht, maar ik kreeg via Instagram het verzoek onderstaand project te delen. Ik denk dat ze op dit moment moeite hebben om de plekken vol te krijgen.

Het gaat om een nieuwe NVCH versie, waarvan de renders er netjes uitzien.

Pagina op WUS

Pagina op Watch.ru
http://forum.watch.ru/showthread.php?p=6043820#post6043820

Inschrijvingen

Prijs $270 als je nu inschrijft, $300 na 15 januari.

Render

10 likes

Leuk om die discussie te lezen! Blij dat ze voor een Vostok uurwerk gekozen hebben. Ik had ook de handwinder genomen. Nog iets platter, en een handwinder heeft wat mij betreft extra charme.
Ik had ook plexi gekozen. Die horen toch bij het ontwerp en dragen bij aan de 300m waterdichtheid. Juist doordat ze vervormen kunnen onder hoge druk.
En kwa formaat eerder een 38 (orgineel) of 39 of 40 mm max. Het gaat dan meer naar een reisseu, dat is een keuze natuurlijk.
Bedankt voor link. :+1:

4 likes

12 likes

1953 Shturmanskie! Topwerk van @vouwfietser met het relumen van de wijzers!

22 likes

18 likes

Bevalt hij nog? :grin::grin:

1 like

Misschien een beetje een domme vraag, maar klopt het dat dit in horloges t/m 1991 staat?

En dat dit er vanaf 1991 staat?

2 likes

Klopt helemaal. Tot en met 1991 Sovjet Unie. USSR of SSSR. In cyrillische letters CCCP. Na 1991 Russische Federatie, of wel Rusland. In cyrilsche letters РОССИЯ. Spreek uit ongeveer als “Roessieja”. P is een R in cyrillisch. И is een “ie”. Я is "ja "

4 likes

Bedankt voor de info!

1 like

Met de aanvulling op het verhaal van Jan dat er een korte overgangsperiode geweest is waarna ze pas echt сделано в россии zijn gaan voeren.
Er is sowieso een tijd geweest waarin er niets op de wijzerplaat stond, zoals onder.
Daarnaast hebben ze mogelijk na de val nog oude wijzerplaten uit voorraad opgemaakt, waardoor deze wat langer gevoerd kunnen zijn.

12 likes

Zie vooralsnog niemand van hier op de lijst. Geen liefhebbers?
Wel een mooie reissue, al zeg ik het zelf. Hier op de bank zijn ze wat minder enthousiast. Maar ja, die kijken natuurlijk uitsluitend naar het geld. :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb een fout gemaakt zie ik nu. In deze zin, " gemaakt in Rusland" сделано в России, is het России en niet Россия. Spreek uit “sdelano v Rossii”. Andere naamval, excuus. :grin:

7 likes

Als het een heruitgave zonder “oortjes” was geweest dan had ik me waarschijnlijk wel ingeschreven. De renders zien er veelbelovend uit, maar zo is het niet draagbaar voor mij.

Tsja, ik vind het wel een interessant model. Historisch belangrijk. Ik zou eventueel wel een orgineel kunnen aanschaffen. Maar vind het geen aantrekkelijk horloge. Ik ga dus niet deze reisseu of hommage kopen. (Komt misschien inderdaad door die dunne wat aparte oortjes aan de redelijk grote ronde kast).

Een aardige site over het orgineel.

1 like

Goedemorgen,

15 likes

Leuk ik heb exact hetzelfde model Raketa gehad. Maar dan die voor de Europese markt (made in USSR).

11 likes

Absoluut :grin::+1:t3::ok_hand:t3:

1 like

Heel fraai

1 like

Hier ook maar weer even laten zien.
Let maar niet op de datum, daar doe ik niet meer aan.

10 likes