Nieuw bandje, nu is het feest geheel compleet.
Binnenzijde van de strap,
Het is weer Flieger Friday!!!
Vandaag toch misschien wel dè ultieme flieger in mijn collectie een 1953’er Shturmanskie uit de Eerste Moskouse Horlogefabriek, die later onder andere Poljot als een van hun merken voerde.
Deze Shturmanskies kregen Sovjet Luchtmachtpiloten na het afronden van hun opleiding, een echt issued horloge dus.
Ook eerste man in de ruimte en held Joeri Gagarin had als piloot zo’n horloge, en aangezien er maar één horloge het eerst in de ruimte kan zijn is dit het toch!
Dit is een vroegere 15 steens versie met als grote voordeel dat deze dan ook een wijzerplaat met parelglans heeft, dat laat zich lastig op beeld pakken maar is prachtig zeker in combinatie met de diepdonkeeblauwe glans van de hitte geblauwde wijzers!
Wat een unieke bezel. Dank je wel voor de extra foto’s. Heb deze nog nooit zo gezien. Dus om die reden zeker een collectes item. Zuinig op zijn.
Oja Boctok friday, fijn weekend allemaal!!
Mooie recente Poljot. Meistersinger ingeruild?
Vooruit, telt mee! Heb je een bonnetje. 
Haha telt een ebay-bevestiging ook??
Dankjewel Jan.
Niet alleen leuke horloges, ook mooie doosjes zie ik🙂
Fijn weekend!
Dank je. Hij is gekocht als NOS Poljot vintage. Het is inderdaad een geheel nieuw horloge, maar uit welke tijd heb ik geen idee.
En nee, de Meistersingers niet ingeruild. Er staat er ook eigenlijk maar 1 voor op de nominatie.
Dit is de achterkant Jasper.
Er staat,
“gedurende de oorlog tegen Japan in 1904/05, kosten de Russische soldaten in de marine 2x zo veel aan proviand als de Japanse soldaten. Dit kwam door de hogere alcohol consumptie!”
Goed weekend! 

Vandaag de Vostok 350 Amphibia. Vermoedelijk een pre-productie. Ook wel ‘the mother of all amphibia’s’ genoemd. De eerste versie met verchroomde messing kast en Cyrillisch schrift op wijzerplaat + caseback met een aluminium bezel. Aangedreven door een 2209 uurwerk. Vermoedelijk eind jaren 60. Het productiemodel duikt voor het eerst op in de catalogus van 71/72. Ken niet meer dan 8 van dergelijke exemplaren in privé collecties. Vandaag weer even om de pols met een bespoke strap van Aaron Pimentel.
Hahaha, geweldig 
Jij ook goed weekend!
Interessant! Die wijzerplaat ziet er ook wat ruw uit, kwa beschrifting en lume.
Heb ze even op een rij gezet (3x 350 van eind 60, begin 70 en half jaren 70). Eigenlijk hebben ze alle drie dikke en ruwe lume. Grappig om te zien dat het schrift ’ 18 stenen’ in de loop der jaren van typografie is gewisseld.
Ultra zeldzaam Vostok OOST amfibie 20 atmosferen | Etsy
Zeldzame VOSTOK AMPHIBIA 2209 militaire Gent horloge. Vintage | Etsy
Ik weet niet of deze orgineel zijn …