Is zeker een echte. Wel latere versie. Ik zal eens kijken of ik deze in de Vostok catalogus uit de jaren 80 terug kan vinden. Er zit een mooi exemplaar in de collectie van Ill Phil.
Zie nu dat het twee linkjes zijn. de eerste is echt, de tweede heeft een fake dial
Boefjes !
Poljot Buran onlangs overgenomen via ons mooie Forum.
Moest er erg aan wennen maar ga 'm steeds leuker vinden!
Tegenwoordig al vaak als dagelijks horloge in gebruik.
Mooi met dat bandje !
bij particulier blijft het uit kijken wat je koopt en zeker op afstand met foto daar heb je echt wel enige kennis voor nodig , je ken het niet voelen. Er wordt een hoop gefröbeld met verzamelingen .
Iemand bekend met deze uitgave. Zou een herdenking uitvoering zijn ter nagedachtenis van het einde van de tweede wereld oorlog.
@sq100 Mark @BG1 Bas of iemand anders?
Ik zou verwachten dat deze zo’n Pobeda bezel zou moeten hebben, zoals op de site van Michele.
Ja dat ziet er heel anders uit. Zo zie je maar hoe verkopers maar wat aan prutsen. Bedankt Mark en ook voor die site. Goed om te vergelijken
Ik vond hem niet terug in het boek van Michael Ceyp en het zou best kunnen dat de versie die jij toont daadwerkelijk bestaat. De versie op de site van Michele is ook wel eigenaardig, want chromen kast met gouden kroon zo te zien.
Als de prijs goed is kun je hem natuurlijk altijd binnenhengelen, ik zie een label/etiket, dus als ze de hoofdprijs vragen zou ik deze zeker laten schieten.
Volgens mij is dat gezichtsbedrog Mark. Als je de foto van de achterkant bekijkt dan zie je dat de kroon ook chrome is.
Alleen de bezel is anders. Voor de rest precies hetzelfde inclusief de caseback, en voor de prijs hoef ik het niet te laten
Vind hem wel wat hebben. Ben normaal niet van drukke dials, maar deze is wel apart. Mooie frisse kleuren.
Ik duik morgen even in de boeken!
Als je maar in gedachten houdt dat vrijwel alle Vostok modellen in overvloed te krijgen zijn (sorry ik zoek bijna altijd alleen maar de dealtjes bij Ebay)
Wie niet Mark Maar 60 euro vindt ik nog wel meevallen qua prijs. Als ik zie wat sommige vragen
Zo net even op eBay gekeken. (Doe ik ook altijd). Zag wel 3 varianten met deze dial.
Ik verwacht dat je hier dezelfde aanpak ziet als met de Desert Shield. Wanneer een uitvoering populair blijkt maken ze er, in de fabriek, andere varianten mee. Dus de andere zijn waarschijnlijk ook vaak orgineel.
Leuke uitvoering trouwens @Koppie, maar inderdaad er staan er genoeg in de bay. Dus ik zou een mooie uitzoeken.
Ik ben zelf al enige tijd aan het kijken naar een tweede Cheburashka. Welke weet ik nog niet, het wordt echt zo’n “als ik hem zie dan weet ik het” ding.
Jammergenoeg zijn veel van die Raketa’s in redelijk slechte staat, vaak vlekken op of een beschadigde wijzerplaat, danwel een volledig weggesleten behuizing.
Waar zoek jij op dan Jan? Kon alleen maar die vinden van de foto hierboven
Je kunt Vostok 1945 proberen, dan zie ik er wel een aantal. Of anders Vostok 1995
einde 50 jaar na ww2 ,ik ben niet zo bekend met thema horloges het is een tussen made tussen cccp en россии