Zelf krijg wel eens het gevoel dat ze bij Boctok minder kritisch zijn geweest in het administratief uitgeven van modellen dan wij doen geloven of hopen. Daarnaast wordt er natuurlijk ongelofelijk gerommeld tussen de modellen. Alles past tenslotte op elkaar. Wat wel leuk is te constateren dat als je op het internet zoekt op Vostok 1945 zoals @Omega_73 en @sq100 terecht zeggen het sentiment ervan af spat. Allemaal thematisch uitgegeven als gift voor de veteranen. Просто шучу.
Maar voor die prijs @Koppie, lekker doen. Ik heb deze variant. Ben er best blij mee.
Wat een super gaaf horloge met spoetnik erop
#jaloers#
Dat maakt het altijd lastig om een goede keuze te maken
Ja dat is ook een mooie (en weer een andere uitvoering)
Deze is ook wel aardig. Met een certificaat en een penning
Ik twijfel eraan of deze horloges als gift zijn uitgegeven. Veel Vostoks van na 1992 waren gewoon te koop, getuige het feit dat veel van deze modellen terug te vinden zijn in de catalogus van Vostok. Sterker nog een aantal van de modellen in de catalogus van 2001 zie ik ook nog in de classic Komandirski sectie van Meranom.
Ik zoek op eBay.com. En dan ond ik de meesten onder “Vostok 1945”. Bij vintage vang je te ruim.
O ja de anderen gaven dat advies al. Is nog vroeg. Nog geen koffie gehad.
Misschien wel leuk om te vermelden dat er wel uitgaven waren die door het ministerie van defensie o.b.v. speciale order werden uitgegeven. De zogenaamde 3AKA3 horloges; zoals onderstaand voorbeeld.
Mochten jullie wat meer over dit soort horloges willen weten, dan staan er mooie plaatjes en verhalen op de site van Ruslan Belobrov.
Leuk! Maar ik kijk altijd maar heel kort, en 1 keer, als de site niet veilig is. Maar dat mag iedereen zelf bepalen natuurlijk.
Ach, het verkeer mag dan wel niet via https lopen, maar bij alleen kijken doet dat eigenlijk weinig ter zake. Als je iets wil bestellen en afrekenen: da’s andere koek.
Daarom maak ik veel gebruik van een virtuele creditcard
PayPal??
Ik heb al me horloges met payPal betaald .
Onder andere Jan, maar je kunt ook een virtuele credit card nemen en die via Ideal opwaarderen. Is ook erg handig. Staat nooit meer op dan je er op stort.
Ok, dat is wel extra zekerheid. Ben erg tevreden over PayPal tot nu toe. Overzichtelijk en alleen het gekochte afboeken, plus terugvorder mogelijkheden.
Paypal ook hier het meest gebruikte betaalmiddel. Soms heb je geen andere mogelijkheid dan creditcard en dan is die virtuele echt een uitkomst. Gewoon overal ter wereld te gebruiken hoor
ik had van zo’n kaart nog nooit gehoord.
Moet je daarvoor eenmalig je paspoort scannen en opsturen?
Ik weet het, ik ben wat voorzichtig aangelegd.
Ja dat is wel een vereiste Jan. Gebruik al jaren zo’n kaart en je kan ook een fysieke kaart kopen. Kan je gewoon in winkels en zo betalen. Gewoon Visa of Mastercard.
Ik gebruik zelf al jaren Pay2d en bevalt echt goed. Sommige banken beginnen er ook al mee. Hier een linkje.