Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Verdikkeme Eddie, ik had de eerste willen zijn vandaag! :grin:

Yes Vostok friday again! Prettige dag!

14 likes

Beetje eerder opstaan dan. En dat red je niet met 10 minuutjes hè.

4 likes

mogge allemaal een fijne vostok en desert shield vrijdag gewenst!!!

11 likes

En niet eens geschoren vanochtend. :wink:

4 likes

De Vostok Amfibia.

18 likes

Mag ik vragen wat dit voor type is?
En wat is de diameter?
Ik vind het namelijk een erg strak en net horloge

1 like

Ja die travelers zijn mooi. Poljot had wel meer van die modellen meen ik. Ook zonder wekker functie. Poljot24 verkocht ze ook tot zo’n 10 jaar geleden. Zoeken op eBay zou ik adviseren. Ik heb net gekeken bij de ‘occasions’ van Poljot24. Daar staat er (nu) geen.

1 like

Thanks voor de info.

2 likes

Kunnen we er geen Wostok Woensdag van maken… het conflicteert in mijn foto’s nogal met Flieger Friday :joy:

Anyway hier mijn 1953’er Shturmanskie

14 likes

Nee Bas,
Vostok Friday is een begrip, een instituut!
Denk aan de blijdschap en saamhorigheid die het brengt, en zo mooi aan het gloren van het weekend. :thinking: :slightly_smiling_face:

Ja ik heb er helemaal zin in vandaag! :grin:

(Allebei kan natuurlijk wel) :thinking:

3 likes

Proost!

2 likes

Het is inderdaad alweer Boctok vrijdag met het uitzicht op een weekend wat gaat lijken op een vroege zomer. Met die gedachte kan mijn Siberische kanjer echt nog niet aan wennen. Vanmiddag was ik haar ineens kwijt, en ja waar ga je dan zoeken. Fijn weekend allemaal!!

12 likes

Het begon voor mij vandaag als een vintage friday, maar nadat PostNL aan de deur verscheen veranderde dat ineens in Vostok friday! Dat vroeg dus om een avondwissel naar de NA. Vanaf nu mag ik ook in dit hoekje van HF mee doen. Was al een tijdje een strikje genieter van alle Russische pareltjes hier op HF.

Alhoewel de kleur (heel) anders is dan de website van Meranom mij voor spiegelde, vind ik hem erg cool. Heb deze variant ook nog niet eerder op het forum voorbij zien komen. Kunstlicht doet hem geen goed overigens, dus morgen bij daglicht verschijnt hij hier waarschijnlijk nog wel een keer in dit topic.

15 likes

Apart , veel draagplezier ! :ok_hand:

2 likes

Mooie kleur groen hoor! :+1:

2 likes

Dat is een hele mooie en waarschijnlijk ook niet de laatste Rus voor jou :+1: :wink:

2 likes

Daar ben ik ook niet bang voor :innocent:

2 likes

Even geen wrist shot, maar een shot van een mooie scuba die ik gekocht heb. Ooit eens een nieuwere uitvoering gehad, maar de vintage uitvoering vindt ik mooier :grin:

Het is een 2416 B automaat met Neptune case en een soort “bakelieten” insert . Laat 80’rer jaren.
Leuke uitdaging om hier een leren band voor te maken :sweat_smile:

19 likes

Mooi man! Een zeldzame in die strakke conditie. Geen spinneweb in de wijzerplaat. Niet veel draaguren misschien?
Ik zou in ieder geval de orginele band goed bewaren. Ik vind het een leuke nostalgische combinatie zo.

2 likes

16 likes