Vandaag met deze beauty (vind ik zelf) rond gekuierd. Geen straf.
O ja, mijn Vostok Tank is ook binnengekomen, met de kroon op 2 uur
Wijzerplaat mooi gefaded van bruin naar wat een groenige kleur. Helaas niet goed vast te leggen met telefoon
Ja ik weet het , ik weet niet wat hun beweeg redenen zijn maar ik ga altijd in contact en heb nooit een bubbel envelop gehad maar dat met die porto is wel irritant .
Hé, die kleur heb ik ook. Tof hè!
Jazeker Huub, heel apart
Hij was super verpakt. Inderdaad bubbeltjes, maar ook folie met karton erom! Weet jij zo welke lume gebruikt wordt?
Nee helaas, die van mij zijn niet zo fel en maar van korte duur. Zal mij niks verbazen als het nog radioactieve shit is
Fosfor mogelijk.
Zo herken je een Boctok
Gek. Maar ik zal het even knippen en plakken.
Hier het recept.
Voor de ultrasoon cleaner - per liter (voor 3 a 4x reinigen):
750 ml water
150 ml ammonia
75 ml spiritus
35 ml azijn
puntje zout
puntje groene zeep
Vervolgens doe je in een hoog glas (bv hoog appelmoesglas van 500ml) de theezetbollen met de horloge-onderdelen. Vul het glas totdat de bollen goed onder de hierboven vermelde samenstelling zitten). Zet het glas in het mandje van de ultrasoon cleaner. Vul de cleaner nu zelf met heet water tot 2 cm onder de rand van het glas.
Zelf stel ik de ultrasoon altijd in op 75 graden en 15 minuten. Als de onderdelen heel vuil zijn herhaal ik het nog een keer 10 minuten. Op deze wijze gebruik je ongeveer 1/3 van het recept van 1 liter. De rest bewaar je in een goed afgesloten fles. Ga niet te veel met je neus boven het goedje hangen, want ammoniak is geen fijne lucht. Na afloop de onderdelen even onderdompelen in een badje van 100% isopropyl alcohol. Dat kun je bij de drogist kopen. Flesje van 120-150ml is genoeg. Na gebruik restant alcohol door keukendoek filteren en flesje snel afsluiten, 't verdampt nogal snel. Onderdelen droogblazen.
Let op: de balans en de palet fork apart schoonmaken (even onderdompelen) met Zippo aanstekerbenzine en daarna even onderdompelen in 100% isopropyl alcohol en snel droogblazen. De juwelen op de palet fork zitten met een soort van lijm vast die op kan lossen als je deze te lang in contact brengt met een schoonmaakmiddel. De schoon gemaakte onderdelen altijd goed met een loep controleren op het schoon zijn en of het onderdeel er nog perfect uitziet.
Succes,
Hans
Normaal niet hoor, radium in Vostok horloges is extreem zeldzaam, en zou enkel kunnen opduiken op de aller oudste exemplaren. Kommandirskies zijn veel te recent, die zijn nooit gemaakt met radium lume. Bij sommige oude Zlatoust duikers moet je wel oppassen…
klopt ik heb er nu 2 keer ervaring in ,de prijs klopt niet aan verzendkosten ,wat er op het pakket staat ik heb nu al 2 keer te veel betaald van wat er uit IT komt. Ik heb het al een keer vermeld op het form ik men aan Bert
Ja het is al eens een discussie punt geweest .
Dit is echt wel een mooie hoor
deze band is ook wel mooi mijn mening
Leuk Anno! Mooie staat. En die kroon op 2 is lekker apart!
Dank je Jan
Net even een stuk of wat bandjes besteld bij ome Ali. Hebben wel enige overeenkomst met de vostok band. Kosten geen drol, dus we proberen ze even uit of het wat is

Mooi setje hoor