Klopt, is een waardevol naslagwerk geworden!
Je kunt wel gelijk hebben. Misschien was dat vooral in de tijd na de val van de SU. Toen werd er vanalles opgemaakt aan oude voorraden en hadden ze natuurlijk een aantal jaar flink moeite om in de modus markteconomie te komen.
Mijn exemplaar had ook het CCCP kwaliteitsmerk; bij jouw versie staat er gemaakt in Rusland.
Ben wel benieuwd wat het is waardoor jij nummer 2 een Franken vermoedt!
Voor mijn gevoel en op basis van mijn ervaring zou ik die gerust kopen. Ik kom met deze kast inderdaad wel veel gekke combi’s tegen, maar bij dit exemplaar zie ik niks bijzonders…
Alleen de combinatie Cyrillisch-westers schrift vind ik persoonlijk storend, maar dat kwam blijkbaar veel vaker voor.
En niet alleen misschien…
Het was bittere armoede, gebrek aan alles, een volledig failliete economie
Ik meende allemaal wijzerplaten met dikke/brede uurmarkers in die worldtimers.
Ja dat klopt wel inderdaad! Was me bij deze helemaal niet opgevallen
Ja hier zie je ook het kleur verschil tussen bezel en dial dat de mijne ook had. Er lijkt wel ijverig gewisseld te worden.
Opmerkelijk genoeg betaalde ik 50 euro in 2013 voor ongeveer eenzelfde horloge bij Julian. Ook een nette, originaliteit maakte ik me toen niet druk om. Vond 50 redelijk voor een leuke variatie op alle Vostoks en Poljots.
Ik heb nog nooit zoveel varianten gezien als in de afgelopen 2 dagen.
Mijn dial was creme wit en de bezel net iets witter. Worden appart gemaakt zou je verwachten. Goedkoper natuurlijk. Wat Bas zegt, slechte economische tijden voor de ussr.
Eigen verzameling? Hoeveel heb jij er wel niet! Die Condor is leuk. Raketa had altijd wel mooie grafische “knallers” er tussen.
Ben er nooit aan begonnen want dan wil ik ze allemaal.
Er zijn inderdaad heel veel originele echte Raketa varianten, maar ook heel veel “nep”. Die zwarte met witte ring en rode secondenwijzer hierboven is complete fantasie.
Jongens goedemorgen.
Heerlijk om te zien/lezen wat een mooie discussie een vraag en een paar plaatjes van een Raketa teweeg brengt.
Ik ben al door mijn likes heen, dus voel je niet gepasseerd
Denk dat ze het Russische poolonderzoek station bedoelen bij Antarctica.
Geeft niet Anno, van jou kan ik dat hebben.
Heb je trouwens in klasse 2 ook minder likes ter beschikking?
Sorry geintje, zal het niet meer ophalen.
Ik heb ze nooit geteld Jan
Typisch Russisch om zulke 'wapenfeiten dik uit te venten.
Inderdaad. Ook niet gedacht. Maar zie nu dat je dit jaar lid geworden bent. Duurde bij mij ook wel wat langer hoor.
Dit type vind ik wel mooi met die contrasterende stedenring Rob.
Maar ze weten wel wat ze er voor vragen zeg. Tussen de 100 en 150 euro minimaal