Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Broertje van de mijne (zwarte). Goed dat ie binnen het HF blijft, dan zien we 'm wellicht regelmatig terug in dit mooie topic.

2 likes

Ja, hij gaat naar een goed adres binnen het forum. De beste man heeft er meerdere.

1 like

Wachten op Frankfurt Airport met de Scuba Dude

15 likes

Goede reis Erik!
(Vrienden van ons gingen je net voor daar. :grin:)

1 like

Zon, zee, zand, Vostok.

11 likes

Horloge en bandje hebben het goed naar hun zin Lennert! :+1:
Strand bij Knokke?

Hier ligt hij wat te liggen. :grin:

12 likes

Begin bijna te denken dat ik het gebrek aan patina mis…

11 likes

Vandaag draag ik deze …naamloze

Jaarlijks wordt op 10 oktober door Noord-Korea de oprichting van de arbeiderspartij gevierd. Het markeert de oprichting van het “Centraal Organiserend Comité van de Communistische Partij van Noord-Korea” op 10 oktober 1945. Het is een van de belangrijkste feestdagen in het land en de vieringen omvatten lied- en dansvoorstellingen, toespraken, lezingen over revolutionaire geschiedenis, bloemenhuldes aan standbeelden van Kim Il Sung en uiteraard een machtsvertoon in een militaire parade.

Ter ere van de viering op 10 oktober 2000 maakte de DPRK samen met een onbekende Russische horloge maker dit horloge. Ze werden uitgedeeld aan delegaties van Rusland en Noord-Koreaanse officieren.

10 likes

Kast lijkt erg op kasten die Slava ook gebruikt. Ook met het snelverzet voor de datum op 2.
Zeer waarschijnlijk een Slava 2428 uurwerk.

2 likes

4 likes

Bingo

4 likes

helemaal top, dank voor de verheldering!

1 like

Hij is griezelig “clean” Bram! :grimacing:
( voor wat jouw collectie betreft dan. :wink:)

Maar een beetje patina is zeer welkom hoor. Ik heb er ook een paar. :grin:

De Lorton was van mijn vader, en de Hanhart gekregen van een aardige collega.

Mijn meeste Russen zijn ook “clean” maar deze? Is dit een verkleurde blauwe? Dat wordt gezegd toch? Wel heel mooi verkleurd vind ik.

O ja de desert shield. De lume is fraai vanille verkleurd. Mooier dan nieuw vind ik.
(Excuus, ik had een vrij uurtje :grin:)

9 likes

Beetje patina is mooi voor een ouder horloge maar ik zie soms toch ook wel, naar mijn mening, dat mensen oude wrakken om de pols hebben. Ik vind dat persoonlijk niks, ik draag redelijke kwaliteit casual kleding en daar past een horloge bij dat er een beetje uit ziet.
Vind de blauwe wijzerplaat van @Bram27 daar een goed voorbeeld van. Vintage maar ziet er prima uit.

1 like

Daar kun je wat aan doen… a.s. vrijdag b.v. :grin:

1 like

Het gaat erom hoe het horloge tikt, maar ben natuurlijk een patina liefhebber!

11 likes

Vrijdag eens een keer een andere Folkert. :wink:

1 like

Dat snap ik!

Puur uit nieuwsgierigheid, hoe komt zoiets dan op je weg?

1 like