Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Dit is een Luna Dude toch? @BroederBill weet daar alles van!

1 like

Klopt! Aangepast, thanks.

Ik dacht dat iemand hier een tijdje terug vermeldde dat die zo eentje zocht maar dat die overal uitverkocht was :slight_smile:

Volgens mij is het een beperkte oplage, zoiets als de HFLE. Goedkoop was ie niet vergeleken met de echte Vostoks en er zit een Zwitsers uurwerk in als ik me niet vergis. 900 euro lijkt me wel heel erg veel…

shame

Vond ik ook maar ik volg de “nieuwe” Vostoks sowieso niet echt dus weetikveel. Nuja, de nieuwe Raketas gaan ook voor dik over de €1000 :see_no_evil: zolang er meer vraag dan aanbod is, I guess…

2 likes

Nu haal je 2 versies door elkaar. Het is origineel een Vostok, maar nooit tot een productiemodel gekomen. De onderdelen zijn los verkocht om verlies te beperken.
De originele bedenker heeft het project verdergezet met een andere producent. De prijsstelling was hierdoor volledig anders dan Vostok LE niveau.

1 like

En tussendoor een schaamteloze plug: morgen middernacht sluit de lopende Fotowedstrijd #98 met onderwerp “Misdaad”. Ik zie veel te weinig Russische horloges bij de inzendingen, kom op. Ik had al voorbeelden gemaakt met de Vostok en de Šturmanskie maar die van mij mogen niet meedoen natuurlijk. :sunglasses:

1 like

Het startte als luna dude ontwerper uit oslo in samenwerking met meranom. Na de eerste paar test leveringen van vostok waren de specs slecht uitgevoerd en niet zoals afgesproken. Daarna liet Meranom tijdens de Corona tijd niets meer van zich horen en was het pas rendabel bij een oplage van boven de 1000stuks. De limited karakter verdween steeds meer.
Uiteindelijk is er besloten de stekker eruit te trekken. Dit zou een 250dollar project zijn. Uiteindelijk hebben we overlegd en is er besloten met een Noors bedrijf die meestal militaire opdrachtgevers had in zee te gaan. De ontwerper opdracht gever bleef leidend. Nu is het een limited geworden met custom gemaakte backcase met persoonlijke inscriptie. Er zijn geen twee dezelfde horloges. Er zit een sellita uurwerk in. 1/137oplage. Ik was al vroeg betrokken bij de eerdere versie en kon daardoor laag in de serie zitten. 30/137.
Met rubber band. Full set bijna 900 euro

2 likes

Goed om weten! Maar diegene die hierboven gelinkt staat is dan een van deze? Want de kast lijkt wel heel anders :thinking:

Ah, duidelijk verhaal. Bedankt voor de toelichting!

Vostok heeft later alle onderdelen los verkocht en werd het een zelfbouw. Sommige mensen zijn onderdelen gaan opkopen en hebben ze zelf in elkaar gezet en verkocht. Later heeft meranom wat veranderingen bedacht en gingen ze die verkopen. Dit is de laatste versie van meranom. Luna dude

En dit is de cosmo diver

12 likes

Bij mijn weten heeft Meranom enkel losse onderdelen verkocht en is er nooit een compleet geassembleerd exemplaar via zijn shop aangeboden.

Ha, dus het is een Meranom Luna Dude dan, zelfs de strap lijkt te kloppen. En de prijs dan ook, blijkbaar. :ok_hand:

1 like

Ik hoorde via iemand van de cosmo groep dat er een 2.0 versie is. Ik zal eens kijken

Vostok zelf zie ik hier

1 like

Maar dat zijn ook wel heel fraaie horloges met mooie thema uitvoeringen en met eigen uurwerk. Of ze 1000 euro waard zijn kan zo niet meteen zeggen zonder hem echt gezien te hebben. :blush:

Stem op het Russische horloge dat wel meedoet dus. :wink:

Ben wat laat vandaag.
Maar alsnog fijne Vostok Vrijdag iedereen en goed weekend alvast!

8 likes

Ik wens jullie allemaal een heel goed weekend :beers:

8 likes

Ik had je al gemist, stamgast van dit draadje…
Kan de datum niet zien :stuck_out_tongue_winking_eye::grin:

1 like

De hele dag in de auto gezeten.
Die foto is handig he? Wedden dat de datum verkeerd staat. :wink:
In het echt wel goed. Al 3 weken om de pols. :grin:

1 like