Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Geen idee, maar wel een leuke verrassing!

1 like

Vind wel gaaf. Ziet er zodanig verweerd uit dat ik er wel vanuit ga dat het binnen de groep valt. Denk niet dat de Chinezen al zo vroeg kopieën maakten?

Open maken​:pray::pray:

1 like

Schat in dat het een Raketa is. In ieder geval wel een heel actueel thema. :stuck_out_tongue:
In plaats van de cijfer indies staat er перестройка . Perestroika, wat een timing. Geluk ermee.

Nog even een hulpvraagje voor experts hier die al eens een Boctok 2234 hacking onder handen hebben gehad. Ben er as we speak mee bezig en na het uitnemen van de veer kreeg ik de indruk dat deze een beetje moe was. Nu heb ik genoeg vergelijkende kalibers liggen dus dacht, nou ik pak gewoon een andere donor veer. Maar na het openen van de derde veerton, alweer een veer met dezelfde shape. Heb ik nu toevallig alleen maar uitgeputte veren? Of is dit bij dit kaliber de normale power.

4 likes

Hierbij een foto van het quartz uurwerk.
Het is Japans, Morioka Y481F:

1 like

Klinkt heel exotisch. Gaaf

1 like
2 likes

Lijkt op een toeristen horloge, of voor relaties of zoiets. Voor public relations doeleinden een serie laten maken denk ik. Voordelig en betrouwbaar. Jaren 90? Best geinig.
(Nog even in boek van Juri Levenberg gekeken. Maar daar stond hij niet in.)

1 like

Deze Raketa maar eens om.

16 likes

Weer eens een Rus.

13 likes

Poljot wekkerhorloge
image

19 likes

Groeten van Terschelling!

De sturmanskie voelt zich hier ook als een vis in het water. :+1: :wink:

15 likes

Ik had net een mooi stukje getikt, maar door een foutje weer verwijderd, dus hier nog maar een keer.
Er kwam een mooie Vostok tevoorschijn in het blauw en ik heb een beetje een zwak voor groen. Deze Vostok had een mooie donkergroene bezel, maar de wijzerplaat leek zwart te zijn. Na wat onderzoek en navragen bij de verkoper bleek de wijzerplaat toch echt groen te zijn en dat kon ik niet weerstaan.
Dus vanaf vandaag ben ik in het bezit van een mooie groene Vostok Amfibia Neptune.

Het glaasje moet nog even een schuur/poetsbeurtje krijgen en de band gaat ook nog even in de ultrasoon, maar ik ben klaar voor Vostok Friday.

13 likes

Leuk man! Gefeliciteerd! :+1:

Mag ik adviseren niet te schuren? Poetsen is voldoende. :wink:

Hoewel, zitten wat diepere krassen onderin lijkt het? :thinking:
Ik poets acril glaasjes met brasso. Diepere krassen eerst alleen met brasso, maar dan 2 tot 4 keer.

1 like

Advies is altijd goed. Ik twijfelde al, maar wat je zegt de krassen bij de datumaanduiding zijn wat dieper.
Maar goed, dan wat vaker met Brasso eroverheen. Ik ga er wat moois van maken

1 like

Als het dan nog steeds niet weg is en dieper, kun je een steviger polijst middeltje overwegen. Daarna weer met brasso glad en helder poetsen.

1 like

Zag hem ook staan in het blauw. Moest mezelf uit alle macht tegenhouden niet op het reactieknopje te drukken. Het is echt wel een mooi exemplaar. Ze is je gegund hoor. Geniet ervan.

1 like

Ik vond eigenlijk ook dat ik mij in moest houden, maar de groene kleur trok me over de streep, daarnaast een nette deal gekregen dus dat hielp ook wel mee.
Uiteindelijk ook erg blij mee dat ik het gedaan heb, want hij is erg mooi.

1 like

Ik ben vanmorgen vanaf 04.00 even op mijn werk geweest voor een softwareupgrade en nu weer lekker thuis en ik kon het niet laten om het glaasje even op te poetsen.

Eerst het advies opgevolgd van @Omega_73 en met brasso aan de slag gegaan, maar helaas bleken een aantal krassen echt te diep. Gelukkig heb in nog wat Micro-mesh pads liggen die variëren van 1500 tot 12000 grit. Begonnen op 2400 grit en daarna 3200 en 4000 grit. Hiermee waren de krassen weg en kon ik weer oppoetsen met brasso. Hierbij het resultaat.

16 likes