Van deze krijg ik dus echt geen genoeg.
Evenmin als van haar blauwe en gele zus.
Hoi Jan,
het is een (Vimpel) Vitebsk - model Capitan uit Wit Rusland, jaren 90.
In het weekeinde bekijk ik het uurwerk en ga ik op zoek naar meer info. Vooral omdat je (op het oog) dezelfde horloges tegenkomt als Vostok - model Cardi. Wordt vervolgd. (En wie weet schuift 1 van de forumleden met veel kennis alle info naar voren.)
Groet, Charles
Ik heb er precies zo een, de Cardi-Vostok versie. Post-Sovjet bling uit de jaren 90. Mooi van lelijkheid. Dit is wat je om je pols deed als je in het nieuwe Wilde Rusland bij de gangstergarchie in de buurt wilde komen en er een beetje bij wilde horen, zo heb ik begrepen.
Er is trouwens een fantastische documentaire uit en over die tijd, over de achterkleinzoon van Dostojevski die in het Westen een Mercedes gaat kopen. Hier te zien: https://vimeo.com/307839240
Het valt me op dat de nieuwe generatie Vostok banden makkelijk in te korten zijn. Schakel pennen gaan er inderdaad makkelijk uit.
De Vimpel Vitebsk (een stad in Belarus) Capitan laat ik nog even liggen. (Heb intussen al een viertal soortgelijke Vimpels met soortgelijke fantasienamen op allerlei fora gevonden. Ik moet me inhouden om ze niet allemaal aan te schaffen.)
Dus morgenvroeg doe ik deze van @BG1 gekochte zeer mooie en fleurige Vostok om. Wel even snel aan een van de nieuwe banden van @Ko-Banden gezet. (Mooie band die heerlijk om de pols zit.)
Kortom, vanaf 05.30u een fijne Vostok-vrijdag gewenst.
Je eerste echte Vostok vrijdag? Met een knaller van een 24 uur Vostok! Echt mooi.
Deze week een Poljot Sturmanskie om de pols, dus maar even een ex. Veel modding en jaren later toch verkocht.
Fijne Vostok vrijdag allemaal!
De rode band staat hem goed
Allereerst iedereen maar weer een hele fijne Boctok vrijdag.
Mijn laatje met het label “todo” ligt inmiddels vol met o.a. Boctoks die aandacht nodig hebben. Zo ook deze. Moet een keer uit elkaar, uurrad waarschijnlijk los of defect. Zal deze beauty gelijktijdig een servicebeurtje geven.
Mooie kleuren combinatie.
Is die waard!
Leuke foto!
Goedenavond,
Deze kreeg ik vandaag binnen, gratis bij wat andere horloges. Ik kan alleen niet achterhalen wat voor merk het is. Ik kan alleen perestroika horloges vinden van Pobeda en Raketa, en die zien er anders uit.
Het is een quartz en heeft behoorlijk wat schade bij de 1, maar loopt wel goed. Als ik inzoom, zie ik dat er op die krans nog hele verhalen staan:
Weet iemand misschien wat voor merk dit is?