Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Mooi man! Leuke tachymeter…

Onzin, in Rusland wonen ook heel veel fijne mensen, niet naar een fout regime kijken.

2 likes

Hmm, die komt me heel bekend voor :thinking::grin: Hier ga je geen spijt van krijgen…

Daar geloof ik oprecht in!

1 like

Bedankt!

En ja, daar heb je gelijk in. Als mijn nieuw bandje binnen is ben ik eerst volgende Vostok vrijdag zeker van de partij

1 like

Die quartz is echt mooi! Ik wil op den duur ook nog een gouden stadion, weet je wel, die met die groene wijzerplaat. Moeilijk om een mooie te vinden, maar komt zeker nog.

1 like

Gaaf, heb een tafelklok van hetzelfde merk

Ik kreeg al 2 x een leeg pakketje binnen

1 like

Samen met een vostok

:joy:

9 likes

:woozy_face:

1 like

Dat is ook wat ik elke keer verwacht maar tot nog toe alleen paar nato straps weggeraakt dus nog te overzien…:crossed_fingers:

Als je de amplitude goed boven de 200 krijgt en het houdt 24 uur netjes tijd. Dan is het prima toch.

1 like

Voorschotje op morgen.

16 likes

Heule vreemde vostok ook! Kan het binnenwerk niet meteen raden, met kroon en sub second op die plaats. :thinking:

2426.12? :thinking:

2415.12?

Bij Meranom staan vergelijkbare “retro” horloges met de aanduiding 2415.
En Amphibia’s met ook een subsecond en 2426.12 movement.

1 like

Geen idee.
Weet alleen dat deze toen verkocht werd als damesmodel.

Lijkt mij ook een 2426.12 als je naar de hoek kijkt tussen subdial en kroon t.o.v. wijzer as.
Veel uurwerk smaken heb je niet bij Vostok.

1 like

Precies! Toch creatief, als je de totaal verschillende horloge stijlen ziet, die ze er mee samenstellen.

Voorschotje voor morgen, bij deze de mijne @Eddie. :blush:

9 likes

2403 zou ook kunnen, maar ik ben alleen thuis in de oude Sovjet uurwerken.

2 likes

Alleen de datum nog even goed zetten :stuck_out_tongue_winking_eye::grin:

1 like

17 steens zie ik net, zou zo maar kunnen. :thinking:

Nog wat gegoogeld, je hebt gelijk Bram, moet de oudere uurwerk serie 2403 zijn. Af en toe duiken er weer oplages op.