Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Stel: In New York is het 6 uur vroeger dan hier dan zet je de bezel met 18 bovenaan en zie je meteen dat het daar ca. 09:48 is.
En het verschil tussen ochtend en avond is makkelijk bij te houden. De blauwe wijzer draait eens per 24 uur rond.

10 likes

De werking was me niet onbekend. maar had ze nog niet gezien met een vaste wijzer! Knap horloge!

1 like

Op deze manier werkte de Rolex GMT Master eerste generatie. De Russen hebben het gekopieerd en nooit meer gewijzigd, Rolex wel.

1 like

Oooh wist ik niet! Ik ken eerlijk gezegd niets van rolex :sweat_smile: ik kan net een daytona van een submariner onderscheiden

1 like

Vandaag deze.

14 likes

Ik heb sinds deze week mijn eerste Rus in huis. Ben alleen heel benieuwd of iemand meer informatie heeft over dit model :slight_smile: Weet iemand iets van de leeftijd, originaliteit. Een vriend van mij is er into Russia dus die vind dit erg leuk om te weten.

13 likes

zo te zien is het wel 2209 uurwerk, ik ken het niet goed zien het plaatje is te klein.

Net horloge! Komandirskie uit de cccp tijd. Dus van voor 1991. Hoe oud zijn 2200 serie uurwerken? Eind jaren 70 begin 80 er jaren?
Uurwerk is waarschijnlijk een 2234.
Ik denk dat het laatste cijfer een 4 moet zijn. Handwinder met datum en hacking functie?
Dat laatste kun je testen door de kroon uit te trekken om gelijk te zetten. Dat moet het uurwerk stoppen zodat je hem exact gelijk kunt zetten. Tenminste zo werkt het bij mijn Poljot.

ЭАКАЭ МО СССР. Betekent zoveel als “in opdracht van het ministerie van defensie van de cccp”.

Ook interessant, bij de ster staat Чистополь of te wel Chistopol. De stad waar de Vostoks gefabriceerd worden.

3 likes

Nee daar moet je niet mee in het openbaar rond lopen , ik had het laats al in de supermarkt ,met mijn horloge , een Oekraïense zij dat is Russische ,ik heb het al eens meer verkondig ,ze was ruim denkend

1 like

Hoi Richard leuk dat je er weer bent! :blush:

1 like

Ik ben site nooit vergeten jan ,er zijn dingen die wel eens voor gaan voor je hobby gaan jan ,mijn vrouw heeft voorrang

3 likes

ik heb deze weerom vandaag

13 likes

Bedankt voor de informatie! Leuk om te weten.
Het heeft geen hacking, net even getest. Loopt wel echt loep zuiver, dus erg blij mee. Als het goed is komt er volgende week ook nog een Poljot binnen :slight_smile:

3 likes

Leuk! Laat dan maar weer zien hier! :+1:

2 likes

Ik weet het Richard. Esther mag blij zijn met jou. :wink:

2 likes

Ik heb in ruim 2 jaar tijd één opmerking over mijn Radioroom horloge gehad vanwege de wijzerplaat. Een collega vond 'm lelijk. Mijn vrouw trouwens ook.
Voor de rest van mijn omgeving, vooral op werk, kan ik makkelijk 10x per dag van horloge wisselen zonder dat ook maar iemand daar op let en iets van zegt. Ook in de zomer met korte mouwen. Buiten HF en mijn vrouw en dochters boeit helemaal niemand het wat je om hebt. Ze lopen allemaal met een Apple of Garmin of dragen helemaal geen horloge.

Vorige maand 2 weken in Polen geweest, wemelt van de Oekraïners daar. De taal valt namelijk goed op. Echt niemand kijkt naar wat voor horloge je om hebt, net als in Nederland.

2 likes

Het zonnetje schijnt!

12 likes

Prachtig model! :+1:
Dit is toch de 300m versie? Ik zie een brede band aanzet.

2 likes

Jazeker, ook te zien aan de het dikke plexi.

2 likes

Een standaard Scubadude overleeft al ruim 600m in een druk tank. Kun je nagaan wat deze aankan…

2 likes