Misjki (Russisch: Мишки; “bruintje”, “beertje” of “teddybeertje”) is een Russische jeugdbeweging voor kinderen van 8 tot 15 jaar, die gericht is op de verheerlijking van Vladimir Poetin.
Ik weet genoeg dank je wel.
Graag gedaan. Kan het mishebben hoor.
Was bedoeld als mascotte voor olympische spelen
Dit beertje was er al in jaren tachtig. Poetin zal het ongetwijfeld gebruikt hebben voor zijn eigen ding
In de jaren tachtig was hij nog agent 00lada bij kgb😁
Wikipedia
- Dit waren de eerste Spelen die gehouden werden in een communistisch land.
- Ondanks de boycot van enkele grote landen, waren de Spelen toch van een hoog niveau. In de atletiek werden bijvoorbeeld drie Europese en zes wereldrecords verbeterd.
- De mascotte van deze Spelen was Misha, een berenjong.
Klopt helemaal!
@negenduust met Misha! Schattig toch!
Ik heb nog een agat stopwatch die erbij komt
Hallo,
Al lezende in dit topic herinnerde ik me dat ik ook nog ergens 2 (naar mijn mening) Russische (?) horloges moest hebben. Na enig zoeken er 1 gevonden. Ik weet er niets van; tot mijn verbazing liep het horloge direct.
Weet iemand hier iets van? - lijkt mi of propaganda of toeristisch iets?!
Jack
Ps: de swastika maar even ‘’gekleurd’’
Zo te zien een Vostok Komandirskie uit de tijd van WO2, kijk maar naar het snorretje van de persoon links. Geen idee of dit echt is.
Die Amphibia’s zijn van recente datum. Cccp zou aangeven dat deze uit de tachtiger jaren komt. Nog voor 1991.
De redelijk smakeloze dial? Soort souvenir horloge voor bepaalde liefhebbers?
Zeer waarschijnlijk is de wijzerplaat hand vlijt bedoeld voor een kleine kring met bepaalde sympathieën. Natuurlijk geen idee hoe je een dergelijk model in bezit krijgt tenzij je het kocht om het te modden. Als je een echte liefhebber bent van Boctok en je een robuust horloge zoekt waarvan je voor de rest van je leven van wilt genieten kunnen wij je daar uiteraard mee helpen. Binnen dit draadje genoeg liefhebbers die er een heel mooi horloge van kunnen maken. Denk dat dit een meer integere insteek is dan dergelijke modellen quasi hier droppen en dan vragen naar de bekende weg. Wij zijn serieuze liefhebbers met veel kennis van Russische horloges en willen ook graag zo worden behandeld.
Bijzonder smakeloos en het getuigt van weinig historisch besef. @anon74165003EV Het ontwerp van dit horloge stamt uit de jaren 60 en je kunt wel een beetje op je klompen aanvoelen dat dit model duiker helemaal niet overeenkomt met het tijdperk van de 2e wereldoorlog.
1 ik heb geen klompen
2 mijn historisch besef is zeer waarschijnlijk groter dan dat van jou
Als ik onbedoeld iemand heb beledigd dan was dat zeker mijn bedoeling niet. Was/is een open en eerlijke vraag.
Dank voor de feedback; ik ben geen ‘modder’ en dacht de vraag daar te stellen waar wel een antwoord te vinden was.
Ik vroeg voor mij zeker niet naar de bekende weg maar blijkbaar heb ik voet gezet in iets gevoeligs……
@DirkT Ik ben zeker geen ‘’echte liefhebber van boctok’’ en zoek ook niet iets dergelijks. In mijn eerste post kun je lezen hoe ik hier ‘’kwam’’.
Jack
—> dat is precies de kennis waarop ik een beroep deed…….
Dat geloof ik oprecht!
Ja elk horloge waar koppen op staan van wrede dictators die miljoenen doden op hun geweten hebben liggen gevoelig, niet alleen bij liefhebbers van Russische horloges.
Die meest rechtse is leuk, mooie grafische wijzerplaat. Er is nog zoiets, met een zeil, ook dij stijl.