Die gevoeligheid bedoelde ik niet
Check !
Ff een andere vraag.
Maar kan je vandaag de dag nog met goed fatsoen een nieuw Russisch horloge kopen?
Ik bedoel die vraag op meerdere manieren.
- Kan je het maken gezien de situatie met Oekraine?
- Kan je überhaupt nog wel een klokje (of iets anders) vanuit een Russische webshop importeren?
- Hoe zit dit met de import kosten? (ik lees wel iets van tot 150 euro vrij, maar ook weer iets dan luxe goederen dan helemaal niet verhandeld mogen worden. Maar dat dit dan weer over export naar Rusland zou gaan).
In vind zo’n blauwe Scuba Diver toch wel gaaf. En in Duitsland is die gewoon fors duurder dan in de USSR zelf.
Ik lees eerlijk gezegd dat horloge meer als kritiek dan bewondering, namelijk dat Stalin eigenlijk een soort Hitler was. Soort stil protest, het bewerken van die wijzerplaat waar zo te zien origineel alleen Stalin op stond.
Ik geloof er niks van dat die wijzerplaat bewerkt is, heb dit model al zo vaak voorbij zien komen op oa Duitse verkoopsites dat dit gewoon een massaal geproduceerde wijzerplaat moet zijn.
Oh, echt? Ja, in dat geval betekent het ws toch iets anders. Maar de opdruk van de twee hoofden verschilt wel, Hitler is wat grijzer. Althans op de foto hierboven.
Dat is jouw keuze, ik reken burgers van een land niet af op een regime dat agressief is en geen tegenspraak duldt.
Ja probleemloos, alleen betalen gaat iets anders maar daar helpen de webshops je wel mee. Vostok 24 Watches heeft de meeste keuze voor een schappelijke prijs.
Reken 25% aan import kosten en BTW. Die €150 grens is afgeschaft.
Kijk dat zijn nou positieve reacties.
Wens iedereen een fijne jaarwisseling.
Hoi Dirk
Stuur me een PB met je adres en ik stuur hem je toe als gift.
Ik heb er in geen enkel opzicht iets mee.
Jack
Echt hè, past ook in dit positieve topic!
Mooi oudje, beetje vergeelde wijzers en de lumedot. Helemaal top.
Leuke rode Ruhla
Prachtige foto,s jan
En een verschrikkelijk mooi horloge
Dank je Johan!
Die Raketa mag er ook zijn!