Deze is echt mooi.
Was de eerste keer dat ik bijna 100 euro betaalde voor een rus. Vond het chique en lijkt op een gouden munt.
Ik vind m ook chique en in top staat. Ik hou daar wel van, ben niet zo van versleten horloges…
Eens!
Na een half baantje trekken druppels aan de binnenkant. Maar even snel opengegooid om het een en ander wat makkelijker te laten drogen. Komend weekend maar eens kijken wat de schade is.
…Zwemmen ??
Je had bij Meranom pakking setjes. Weet niet of ze er nog zijn. Anders de oude pakkingen inwrijven met kraanvet. Soort siliconen voor rubber.
Achterdeksel en o ringetje van de kroon. Heel weinig gebruiken. En altijd alles met gevoel en stevig dichtdraaien.
Yup zwemmen.
Zoals ik zei meteen open gegooid. En wat met tissues lopen deppen.
Half uurtje wachten en een paar tikjes gegeven en hij loopt weer \o/
Amplitude lijkt nogal laag, maar ik heb geen idee wat die was voordat ik te water ging.
Russische hufterigheid blijft nuttig !
In de kroon blijkt niks rubberachtigs vindbaar…
Dus het lijkt er op dat de verdachte bekend is …
Kun je er in kijken? Volgens mij moet hij dan even er helemaal uit. Met de stem. Dan moet je inderdaad en zwart ringetje zien zitten. (Om er wat siliconen in te doen hoeft hij er niet uit. Even een klein drupje op de punt van schroevendraaiertje.)
Rubber hoort diep in de kroon te zitten. (Vreemd dat er geen zit.) Maar ja alles kan natuurlijk. (Of hij zit er wel maar is totaal vergaan.)
Leeg! Bingo!
Ehm, hoe oud is dit horloge? En daar duik je mee het zwembad in?
Geen idee. Gok sowieso “vorige eeuw”
En “blijkbaar”
Alleen ging ik er stiekum wel vanuit dat alle onderdelen in de assemblage waren meegenomen …
Waarschijnlijk gewoon verteerd en stukje bij beetje uit de kroon verdwenen tijdens het open en dicht draaien. Nooit iets eruit zien vallen?
Die kans is groot. Lijkt ook wat brokkelig op die foto.
Is gewoon een mechanisch horloge Jos. Degelijk gebouwd maar hebben ook onderhoud nodig.
Bijvoorbeeld,
Bezel verwisselen, zat wat vast.
Maar… geen krasje er op gekomen!
Ik had hetzelfde met een oude amphibia. Rubbers ingevet met silliconenvet en nu is het weer prima.
??
Even terug plagen.
Zeg Bill, ik zie die vostok wandklok ook op je foto’s. Die moet ook de deur uit? Ik dacht dat je hem net pas had gekocht?