Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

En daar zal het wel bij blijven. Unitra is een 100% Pools merk dat producten maakte voor de gewone burger, ook TV en radio. Die ben ik regelmatig tegen gekomen in Polen. Horloges niet.

Is dit de laatste in dit topic voor de grote server revisie? :grin:

8 likes

Zo’n Pobeda en dan nog een mooie vintage duiker — verder heb je niet veel nodig eigenlijk.

8 likes

Nog even op de valreep deze Vostok op de foto. Ik had nooit gedacht dat goudkleurig mij zou staan, maar nu ik deze om mijn pols heb denk ik toch dat het mij wel bevalt.

2024-01-09 07.45.35

9 likes

De Šturmanskie 31569 is eindelijk terug draagbaar. :smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Vostok Europe vandaag, deze oude Energia. Technisch gezien geen Rus maar wél nog met Vostok binnenwerk.

9 likes

:+1:
Zelf geserviced Lennert?

Een knappe chrono nog misschien? :grin:

Yesss!!!

Mijn Rus is ook onderweg naar Nederland…

Ik kan niet wachten, en ik hoop dat ze er flink mee ‘gooien’ zodat ie goed opgewonden is als hij bij mij aankomt :slight_smile:

2 likes

Ik ben niet zo van de chrono’s omdat de meesten gewoon niet makkelijk af te lezen zijn, met als een van de weinige uitzonderingen de Stowa die een goed bedachte grotere subdial heeft voor minuten en de rest simpelweg heeft weggelaten. Maar ja, da’s geen Rus.

Nee, maar eindelijk het glas vervangen. Het vorige was “vanzelf” gebarsten, en het origineel geleverde ook. Dus even uitzoeken of er iets mis was. Heeft lang onderaan de todo lijst gestaan :sweat_smile:

Hans @slls heeft ook redelijk wat ervaring met glaasjes van de Sturmanskie kasten. :thinking:

A ha.

Valt toch wel mee zou ik zeggen?

9 likes

Ze zijn lastig te vinden, duur, en niet beschikbaar in een “standaard” maat. Vrij irritant. Maar ik heb een contact in Oekraïne die op een voorraadje zit, heb er daar een handjevol van besteld een hele tijd geleden. Gelukkig maar, want het vorige glas heeft het niet lang uitgehouden. Wellicht door mijn eigen domme fout :see_no_evil:

3 likes

Valt ook wel mee. Ik wil ook nog wel eens een OKEAH. Maar ik vind dit wel echt een beter ontwerp, vooral als je die chrono ook regelmatig gebruikt. :

6 likes

Heel duidelijk ja. Mooi rustig horloge, dat zeker.

Even testen hoor of het forum sneller is geworden. Volgens mij is het gelukt. Hulde aan de ICTers.

12 likes

Nu nog ‘not running ‘ maar hopelijk komt dat weer goed, balans en balansveer zien er nog goed uit dus er is nog hoop :grinning:

13 likes

Hoop houden, moet eeuwig kunnen meegaan. Heb dezelfde. Heel lang geleden in Moskou nieuw op de markt gekocht. Het is mijn eerste Boctok, nog nooit open gehad, geen schroevendraaier in geweest. Maar loopt nog perfect. Bewijs dat de Boctoks werkelijk onverwoestbaar zijn. Koester hem buitengewoon.

13 likes

Neem deze er dan ook bij. Dan heb je de Vostok en de Ostwok. Ik ken toevallig iemand die er één heeft.

9 likes