Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Het meest gebruikte hoekige glaasje is 36.6mm. Die zou ik ook even moeten opzoeken bij cousinsuk.
Zelf vind ik het allereerste type domed glaasje mooier. Er hoort dan wel een ring onder. Hierdoor rammelt de bezel niet meer en kast + glas zijn minder hoog. Voor dit glaasje heb ik wel alle gegevens. Zie plaatje.

1 like

Zo een?
Die foto heb van jou gehad meen ik.

2 likes

Dat lijkt er idd op Dirk. Met kaliber 2614.2H.

1 like

Klopt. Midden links is de variant die je altijd ziet. Deze is zelfs nog een voorloper van wat je nu ziet, want de hoek is ronder.

1 like

Dit zal de laatste versie wel zijn. Is een grijze sturmanskie 3133. Ik zie een smalle velling kant. Ik zal de anderen ook nog eens bekijken.

1 like

Inderdaad, en die bestaat niet voor zover ik zie :neutral_face:

Voor de oudere modellen wel, maar voor mijn Šturmanskies en Okeah zou dat niet correct zijn. Dat originele hoekige glas is deel van de look :smile: gebolde glaasjes in 366 heb ik nog genoeg liggen in de voorraad.

Als je daar een bron van weet die niet Bogdan uit Oekraïne is dan hoor ik het wel graag :grin:

Dat ben ik met je eens. Stoort mij ook niet bij de Poljots van eind tachtiger jaren en jonger. Die wil ik graag zo orgineel mogelijk houden. Geldt ook voor wijzerplaten en wijzer sets.

Puur cosmetisch is afgerond misschien mooier. Maar dan zie ik die liever op een echt oude Okeah bijvoorbeeld.

Wat mij opvalt dat ebay verkopers uit de ukraine mineraal glaasjes aanbieden. Maar je moet acrylic hebben.

Dit is de zwarte cyrillische Poljot. Maar glaasje en kast komen oorspronkelijk van de zilvergrijze export 3133. Die waren in mooiere staat. Hans hielp mij nog daarmee.
Dit glaasje lijkt nog wat hoekiger.

… wat doe je als je moet / wilt wachten in het IKEA-restarant? Dan pak je maar je zojuist opgehaald horloge uit. Aangekomen vanuit de Ukraine.
Zou een reguliere Vostok zijn, maar ik kom op internet dit horloge nu alleen als een Wostok tegen, en dan ook met andere wijzers.
Vanavond maar eens openen en serieus zoeken op model en uurwerk.

Maar wie nu meer weet, ik houd me aanbevolen. Goed weekeinde.

8 likes

Tja wat is een reguliere Boctok/Wostok? Je hebt zeer waarschijnlijk een niet export model te pakken. Ben zelf niet zo gek op Romeinse cijfers op een horloge maar dat is een kwestie van smaak. Verder best een mooi horloge. Beetje TLC en lekker dragen.

1 like

Wostok of Vostok. Die namen worden gewoon door elkaar gebruikt, voor exact hetzelfde merk. Komt waarschijnlijk door het vertalen vanuit het orginele cyrillische “Восток”.
Uitspraak is, zoiets als “wvostok” Een heel zachte W. Dirk moet mij maar verbeteren indien nodig. :grin:

Inderdaad bijzonder model. Je moet er van houden, maar is echte Russische kitsch zou ik zeggen. Geinig als exotisch ding.

1 like

13 likes

11 likes

Voor degenen die zich afvroegen of je in Rusland bij Meranom kunt bestellen: Een aardige man in een busje van PostNL kwam deze net brengen. Heeft wel meer dan een maand geduurd, ook doordat ze het horloge dat ik aanvankelijk had besteld niet meer op voorraad hadden en ik in overleg deze heb genomen ipv geld terug. De bezel die hierop zit is ook van hun, donkergrijs met 3D nummers.

15 likes

Wat een toffe Vostok! Mooie 3D bezel. Goed om definitief te weten dat je gewoon kunt bestellen. Gaat de post via Turkije?

2 likes

De mijne komt met DHL.

2 likes

Zeer geslaagd! Mooie rustige wijzerplaat en wijzerset. En de altijd mooie 420 kast! Veel plezier er mee.

3 likes

11 likes

Vorige keer wel, maar deze keer kon ik dat niet zien in de tracking. Dus geen idee.

1 like