Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Ik ben wel vrij kritisch op wijzerplaten. Ieder z’n ding, maar ik heb zelf een enorme hekel aan die tanks en duikboten en KGB logo’s en andere onzin op veel van die soviet horloges. Sommige grafische ontwerpen vind ik wel mooi, zoals laatst een Raketa (?) hier in zwart-wit en ik heb net een gestileerde zeilboot wijzerplaat binnen, ook leuk.

De kast is trouwens een 120, beetje moeilijk te zien op de foto.

Er zat eerst een chrome bezel op, dus die 3D heb ik er meteen bij besteld. Ik denk er nog over om de kast misschien mat te maken.

O ja. Je ziet nog net die kroon beschermers. Mooi horloge!
Tsa militaire plaatjes. Ik denk ieder zijn ding. Ik hou het graag neutraal. Maar ja die grijze luchtmacht sturmanskie 's heb ik dus zelf ook. Heb er toch een zwak voor. Maar gekker moet het niet worden.

Ik ben er ook geen liefhebber van, ieder zijn/haar ding maar ik zou het zelf niet kopen.

Ja die vind ik ook erg leuk! Baikal meer geloof ik. Mooie kleurstelling.

Dat heb ik ook met mijn Vostok Radioroom gedaan, werd niet echt een succes. Maar dat zal wel aan mijn onhandigheid hebben gelegen. Nu ligt ie werkloos in de kast.

Iemand heeft me ooit wijsgemaakt dat de Wostok gespelde variant voor de Duitse markt was bedoeld. Valt me vaak op als ik op Duitse facebook groepjes zit dat er vaak wostoks met een W geshowd worden. Kan toeval zijn

1 like

Leuk horloge. Leuk bandje ook. Waar heb je die gekocht.

Julian Kampmann heeft het over Vostok. :thinking:

Niet alles geloven Bill! :beers:

3 likes

Die is ook mooi, die blauwe. Maar ik bedoel deze. De plaat hè; die kast moet zo snel mogelijk de prullenbak in.

Ben er nog niet uit. Parelstralen? Matteerborstels? IJzerchloride? Of toch zo laten? Hoe had jij het geprobeerd?

5 likes

Via Ebay bij een nieuwe verkoper. Bleek een vrouw uit Sumy, in het noordoosten van Ukraine. Op 50 km van de grens met Rusland. Man in het leger.
Dan begint het bij mij te schuren. Voel me dan bijna een profiteur. Door een ruime betaling koop ik het dan maar af.

2 likes

Ik heb ooit zo een extreem glanzende bezel gematteerd. Met schuurpapier radiale bewegingen. Om een soort sunburst effect te krijgen. Best lastig dat netjes te doen. Er kwam al snel wat messing doorheen. Toen maar helemaal messing look gemaakt. Later toch een zwarte bezel er op en horloge uiteindelijk verkocht.

Ik zou hem zo laten denk ik. Niet aan die mooie kast komen. Je kunt met bezels en banden al veel doen. O ja, kroon ook nog gewisseld. Ook leuk, en die dingen kun je eventueel weer terug draaien naar orgineel.

7 likes

Wijzerplaten zijn zeker persoonlijk. Maar de militaire versies zijn natuurlijk een groot deel van de geschiedenis van Vostok.
Nu, ik vind Tudors ook heel leuk, maar geraak maar niet over die snowflake wijzer.

Het voordeel van een duikboot is wel dat je die onder water kan sturen. Dan heb je weer een cleane wijzerplaat :clown_face:

Ivm het mat maken, dat valt best mee. Ik heb het zelf met grijze schuurspons gedaan. De kast goed afplakken (indien je delen gepolijst wil houden) is 99% van het werk. Verder gewoon goed nadenken over de richting van de brushing en dan rustig toepassen. Je gaat al heel snel resultaat hebben. En vooral op tijd stoppen.

Niet zo duidelijk, maar deze 420 kast heb ik zo zelf gedaan. Enkel van boven. Resultaat is niet perfect, maar gewoon goed. Ondertussen natuurlijk al weer wat krasjes bij.

3 likes

12 likes

Geen likes meer, maar wat een schoonheid :heart_eyes:

1 like

Die is ook mooi, alles klopt gewoon aan dat horloge.

Ik dacht eigenlijk om dit te gaan proberen: https://www.watchuseek.com/threads/acid-etching-on-a-shiny-hamilton-case.1278522/

Mooi resultaat daar inderdaad! Maar wat was het oorspronkelijke materiaal van die kast?
Amphibia’s hebben een massief rvs kast. Geen idee wat etsen dan doet. Op een oude kast of rvs stukje proberen eerst?

1 like

Die Hamilton is ook rvs.

Ok, ja zag er heel fraai uit. Poging waard dan.

Dat is wel ietsje meer werk. Maar leuk resultaat

Mijn eerste Vostok had ook een zeilboot, maar gestileerd is toch wat anders. :wink:

10 likes

De rest van de dag mijn Vostok dressertje.

15 likes