Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Begint een kleine Vostok Panerai club te worden hier.

3 likes

@Omega_73 Ik vroeg me af waarom die Desert shield zo speciale is?
Is dit omdat het daadwerkelijk de eerste batch van dit model was?
Of heeft dit een andere reden?

Mijn vraag kwam naar aanleiding van eentje die op Chrono staat voor een fors bedrag. Weet niet goed of ik dit mag toevoegen als schreenshot. Maargoed weet dat u er eentje heeft dus was benieuwd.

Link mag wel.

2 likes

Co, zeg maar jij hoor.
Nee dit was juist de 2e serie. Gemaakt met o.a. de wijzerplaten die over waren van de eerste 10.000 excemplaren. Die eerste waren gemaakt als bedankje aan de militairen die aan desert storm deelnamen.

Lees dit interessante artikel maar eens. De eerste 10.000 hebben een andere caseback en bezel. En speciale documenten. En waren niet voor gewone kopers beschikbaar. Die zijn nu echt duur. 900 euro wel eens gezien voor een mooie. De 2e serie is ook populair en duur tegenwoordig.
Later kwamen reprints vanwege de populariteit. Herkenbaar aan het vostok logo in de dial. Nog gewoon te koop.

Op chrono staat er dus een? Pas goed op. Er zijn ook veel samengestelde exemplaren te koop. En zeker met het vostok logo mag hij niet duur zijn.

3 likes

Bedankt weet ik dat ook weer, bij deze dan de link voor de geïnteresseerde.

2 likes

Bedankt Jan, ga het artikel nog is door lezen maar denk dat jij het al mooi heb samengevat. Bedankt voor de info.:ok_hand::+1:

1 like

Graag gedaan Co. Interessant onderwerp.
Die op chrono lijkt mij orgineel. Maar best duur voor de gebruikte staat. En geen box of papers. Dat zou ik waarderen bij zo’n bijzondere.
En waarom geen foto waar de hele backcase op staat? Best veel diepe krassen lijkt mij.
Veel wijsheid gewenst. :slightly_smiling_face:

1 like

Ja zeker heel interessant! Ja het blijft natuurlijk een advertentie en mensen kunnen natuurlijk vragen wat ze willen. Maar er staat me iets van bij dat jij een tijdje terug zij dat je die van jou nooit weg zou doen.
Toen werd mijn nieuwsgierigheid al gewekt maargoed ben weer wat wijzer. En zo zoeken we gewoon lekker verder.

1 like

Voor de sfeer nog een keer.

9 likes

Halve minuut is genoeg…:partying_face:

5 likes

Ooit nieuw gekocht, de Vostok Trojka.

10 likes

Goh, ik wist niet dat iemand de voormalige site van Mark Gordon grotendeels heeft kunnen redden. Mark wie? denk je wellicht. Jaren geleden was Mark zo’n beetje de guru op het gebied van het verzamelen van Russiche horloges. Hij begon al met het verzamelen toen je nog voor een grijpstuiver een 3133 chronograph kon kopen. Mark is een paar jaar geleden overleden. Zijn enorme collectie had hij vlak daarvoor al verkocht. De website waar ik het over heb vind je hier: https://www.ussrtime.info/

6 likes

Vandaag een van de Russische chrono’s:

Ik was wel te lui om de datum goed te zetten…

17 likes

@fdpg1963 Folkert, hier is er weer een. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Deze gisteravond om de pols gedaan. :smile:

13 likes

Luie donder :rofl:

1 like

Oh oh oh, kan echt niet hè :joy:

Wat een prachtige chronograaf!

2 likes

Eerste Kerstdag is al geweest :grin:

1 like

Daarom doe ik lekker makkelijk vandaag zonder datum :stuck_out_tongue_winking_eye:

Alleen krijgt @Eddie dan weer rare gedachten bij dit horloge :joy:

16 likes

O ja is waar ook. Gelukkig hebben we blue monday al gehad. :thinking:

Ooit had ik er 4 zonder datum. Was toch wel handig. Die 24 uurs sniper was ook mooier geweest zonder. Maar er zijn toch wel weinig Amphibia’s zonder datum.

1 like