Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Precies, dit ziet er gewoon goed uit, af. Nog wat grovere kroon, met bredere groeven, zou er ook mooi op staan, maar die zijn bijna niet meer te krijgen toch? Detail. Top ding heb je daar.

5 likes

Overgenomen van HF lid Tony (Zuid) en de originele (ook lompe en niet taperende) Vostok schakelband vervangen door een zweet bestendige Hirsch Modena wat lekker draagt.

1 like

Nee nee, niks aan doen want is echt goed zo (ik heb ook deze, zie hierboven) :+1:

2 likes

Ik heb een 710, staat hierboven ergens, uit Barcelona, gebrushte bovenkant, gepolijste zijkanten, soort van lomp en elegant tegelijk, en daar zit ook zo’n schakelband bij. Ben er nog niet uit. Staal op zich prima maar dan moet het óf mooier óf nog lomper, van gietijzer of zo, en dat het naar diesel ruikt. Ik denk dat ik er een leren band voor ga maken, iets met vintage leer, heel dik.

1 like

@Tabogano Hmm, wijzers, 710, dikke lederen band… Goede reden om vandaag deze Vostok op deze stevige Hirsch Modena te dragen :wink:

Fijn weekend iedereen!

12 likes

Net gewisseld naar de Luch,

12 likes

Hier nog steeds de 24 uurs SE. Altijd even wennen aan de tijd aanduiding.
“Niet schrikken, het is pas 11 uur.”

Orginele SE band en Antarctica kaart. Met sterretje op het vostok onderzoekstation.
Mag er graag naar kijken.
Fijn weekend mensen!

7 likes

Volgens mij hoort deze hier ook thuis!
Zouden ze bang geweest zijn dat de kroon er af zou vallen of dat iemand de kroon wil jatten!!

Moet het Quartz uurwerk er wel nog even uithalen want de wijzerplaat zit er los op en een nieuw batterijtje er in stoppen om te kijken of het horloge het nog doet.

Heeft iemand hier al eerder zoiets gezien met een ketting aan de kroon?

8 likes

Zeker. Komt af van deze stoere professionele duikers. :grin:

Die glinstering op uw horloge staat dan wel bijzonder. Maar het is zeker een grappig horloge.
Ik vermoed dat ze de bronzen uitvoering wilden uitbeelden.

Een beetje meer verwering en wat doffer zou hem goed staan.

1 like

Ik denk dat de bronzen kleur meer komt door het licht wat er op schijnt. Zoals ik em in mijn hand heb is de kast mat geborsteld met een heel licht getinte brons kleur erin.

Van de week maar even een batterijtje regelen om te zien of er nog wat wijzers gaan bewegen.

1 like

De foto is ook ingezoomd. De “spikkels” op de rand zie je met het gewone oog niet. Dan is de rand gewoon mat.

1 like

Licht doet veel.

De onderste is met normaal daglicht.

4 likes

De Poljot Aviator vandaag.

10 likes

Vandaag een bijzondere Boctok op de werkbank. Lag al lange tijd in het “to do” bakje. Het bijzondere aan dit type is dat met name de constructie afwijkend is ten opzichte van de gebruikelijke Boctok’s. De kast is volledig van kunststof, heeft geen backcase, het uurwerk zit vast aan een metalen binnenhuis wat door middel van 6 schroeven en een afdichting op de bodem van de kunststof kast wordt vastgeschroefd. Het uurwerk is een 2414A handwinder. Helaas had dit horloge een slecht leven gehad, was gruwelijk vuil, acryl zwaar beschadigd, één schroef gat uitgebroken en alle 6 afdichtschroeven waarschijnlijk door zweet verroest en aangevreten. Ondanks alle ellende vond ik het toch de moeite het een kans te geven. Allereerst de 2414A volledig overhaalt, door de Elma en weer samengebouwd met verse olie. Wordt al steeds meer een routine. Daarna de kast aandacht gegeven. Het uitgebroken schroefgat vol gelijmd met zwarte twee componenten en nadat het droog was opnieuw een 3mm gaatje gefreesd. Schroefjes in de Boley netjes schoon gepolijst en de binnenring voorzien van een nieuwe acryl. Alles weer gemonteerd en besloten recalcitrant te kiezen voor een nieuwe bijpassende bezel.
Heb hem nu een uurtje om mijn pols en moet zeggen dat dit model door zijn kunststof kast fantastisch licht draagt. Ik vind hem geslaagd en blij dat ie in de collectie zit. Heb wat foto’s van de tussenfases gemaakt wat voor degene die wat minder bekend zijn met dit type Boctok het hopelijk interessant maakt hoe Boctok dit zo heeft bedacht.
Op naar het volgende project.

15 likes

Geweldig!
Leuk horloge en heel mooi gedaan Dirk!
Dank voor het delen. :+1:

2 likes

Indrukwekkend hoe sommige HF leden een horloge zo weer tot iets moois en functioneels kunnen restaureren. Dank voor het delen! Mooie Vostok!

1 like

Deze case heb ik nog nooit gezien. Leuk project.

1 like

Ik baal verschrikkelijk.
Ik was gisteren aan de slag gegaan om deze Raketa UFO weer lopend te krijgen en het zag er veelbelovend uit.

Het werk moeten onderbreken om uit eten te gaan voor de verjaardag van het vrouwtje. Bij thuiskomst de kapitale fout gemaakt “het nog even snel af te werken”.

Deksteentje op de balans geolied en bij het terugplaatsen van het incabloc veertje kwam ik in de problemen. Pincet waarmee ik de zaak “beveiligde” willen verplaatsen en voor ik het wist was het veertje gaan vliegen. Nog een dik uur gisterenavond en verschillende uren vandaag op de knieën doorgebracht, zonder succes.
Stom! :angry:

3 likes

Ja heel jammer. Klassieker.

Wat mij nog wel eens gered heeft, is met een sterke lamp over de vloer te kruipen. Meer zicht en meer focus waar je kijkt.

1 like

Herkenbaar inderdaad :smile: geen sloper liggen met een gelijksoortig veertje?

1 like