Ja, twee 1.5V dingetjes. Verklaart de 3V tussen twee punten ook.
Geen idee of dat de goeie batterijen zijn, eigenlijk.
Ja, twee 1.5V dingetjes. Verklaart de 3V tussen twee punten ook.
Geen idee of dat de goeie batterijen zijn, eigenlijk.
Ze staan parallel geschakeld of in serie? Bij serie verdubbelt voltage. Heb je ergens gegevens kunnen vinden van dit uurwerk? Die oldies kunnen best op 3 volt gewerkt hebben.
Ja, volgens de docs: 2xСЦ-0,18. Wat 1.5V zou zijn: СЦ-0,18, СЦ-33/SR44/V357/SR44SW/357/G13. Het precieze type van de mijne weet ik niet meer maar het voltage klopt wel.
Dat is uiteindelijk belangrijkste en of het formaat klopt en goed past…
Ben benieuwd of de donor wel gelijk opstart. Jij ook vast wel.
Blijft een klassieker!
Mooie Raketa’s!
Mijn ex dan ook maar?
Interessant voor de kenners. Dit was een samengesteld horloge, eind jaren 80 verwacht ik. Geassembleerd uit de laatste partijen onderdelen wordt gezegd. Een andere lezing is dat er nieuwe vervangings dials bij geprint zijn.
Zie het verschil met die van @Pixel.
Deze hier heeft een Cyrillische dial en een Engelstalige bezel. Je ziet ook duidelijk kleurverschil. Vond het altijd een interessant detail. Maar mooier is natuurlijk een correcte samenstelling.
Deze Raketa van Bram vind ik echt mooi, ook het logo.
Ja. Leuke horloges die 24u versies. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze gemaakt zijn voor poolreizigers/wetenschappers die het verschil tussen voor- of namiddag niet konden zien. De mijne is van ergens vroeg jaren '90, na het einde van de koude oorlog en de Sovjet-Unie.
Ja, dat logo heeft een leuke ‘space age’ uitstraling.
Klopt helemaal!
(die dial zou ooit ontworpen zijn voor slechtzienden.)
Veel plezier er mee.
Wat zit er in trouwens, een handwinder?
Ik heb een iets andere variant, blijft een leuk model (hmm hoster down…k).
Hé, zijn er hier nog meer met deze hobby? Wat leuk.
Hee Eddie! Lang niet gezien hier!
Morgen weer , waarschijnlijk al voordat jij wakker bent Jan.
Weet ik wel zeker. We hadden hier al vrijdag avond.