Helemaal over het hoofd gezien. Inderdaad Pools, microbrand. Prijzig spul. Geïnspireerd op een legendarisch 9mm pistool. Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Aan de andere kant: sommige Vostok wijzerplaten kunnen er ook wat van.
Bedankt voor het opzoeken!
N.B. Horloges zijn in Polen sowieso belachelijk duur. Laatste keer dat ik er was even rond gekeken naar de bekende merken maar al gauw bleek dat de meeste voordeliger waren in Nederland.
Graag gedaan, ja dan wil ik het ook weten ook.
Ik begon met google en kwam gelijk hier terecht.
En inderdaad ik vind ook lang niet alles mooi. Aan deze begin ik te wennen. Sommige beroeps duikers hebben ook zo’n “industriële” wijzerplaat.
Moet gelijk aan Gerlach denken. Een half jaartje terug was iemand er erg druk mee. Had iets met poolse familie te maken meen ik. Dat merk had heel aardige horloges. Met name een aan een sport vliegtuigje gerelateerd horloge.
Alweer 3 dagen de 31659 Sturmanskie.
En ja de datum laten staan.
Altijd facinerend dat alles stopt bij gelijk zetten.
Ik draag deze erg weinig, beetje zuinig op.
Die van mij geeft niet thuis, ongeacht hoe ik er de batterijen in steek. Ik ken ongeveer evenveel van quartz horloges als van onderwater klavecimbel spelen met je leuter dus dat wordt een donor opsnorren en in parallel wat aan prutsen met de multimeter zonder druk of hoop
Daar bovenin graag Lennert.
Met de vlakke kant boven.
(Staat mij bij dat er een LR41 in kan, bij batterij vervangen. Maar als je dat precies wilt weten moet ik mijn notities opzoeken. En dit betreft een vrij jonge reisseu. Ik vermoed dat jij het over een echte vintage hebt. )
Klopt, eentje die twee batterijen nodig heeft. En geen duidelijke indicatie hoe die moeten want leeg bij aankomst - maar geen reactie ongeacht hoe ik ze erin frot.
Dit gevonden online, van een iets anders maar redelijk gelijkaardig model:
Maar die doet dus ook helemaal niks noppes. Moest ik iets eenvoudigs over het hoofd zien hoor ik het graag al was het weten waar ik met de multimeter kan kijken of er überhaupt nog iets van leven in zit, ergens.
Ziet er niet hopeloos uit, maar ja.
Ik zou alle contacten met contact spray behandelen en schoonmaken/blank poetsen. En goed kijken of bij montage ook contact gemaakt wordt. Maar als dat niet helpt, is er misschien een elektronisch onderdeel defect.
Ik ben wegen bouwer, met eenvoudige schakelingen red ik me wel, maar elektronica wordt wat anders.
Dan zou ik inderdaad een wel werkende donor zoeken.
Dat is gemeten met gemonteerde batterijen?
Zat nog te denken aan rest spanning of zoiets. Of dat 4 en 5 de plus en min van de batterijen zijn. Maar gewoon defect is waarschijnlijker inderdaad.