Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Heb hem nog nooit gedragen, vond ik niet netjes. Vandaag een dagje wel. Staat anders wel erg lang stil. Nu kan hij even een dagje lopen

1 like


Wateen mooie vrijdag vostokdag!

14 likes

Ze zit zo lekker op deze prachtige Boctok vrijdag.
Geniet van het mooie weer.

13 likes

10 likes

weet iemand van de knutselaars onder jullie of de balansen van een Poljot 2414 uitwisselbaar zijn met een VOSTOK 2414?

1 like

14 likes

Heb helaas geen real life vergelijkingsmateriaal, althans dat geldt voor de Poljot. Maar op de data sheets lijkt de lengte van de Boctok balansstaf korter als van de Poljot.

Poljot 2414.

Boctok 2414.

2 likes

Weer eens een paard omgegespt. :grin:

10 likes

Dan heb je wél je best gedaan.

Dat noemen ze dan “Roomser dan de paus zijn”

Als je hem graag af en toe draagt, gewoon doen.
En als zich alsnog iemand meldt, netjes opsturen.

2 likes

Moet je nagaan. Ben ik ook nog protestants😂

Maar er is hoop

2 likes

:grin:

Ik heb nog even gezocht hier in forum. Flipper it forward en dan vostok.

Deze circuleerde een paar jaar geleden. Verder zou ik het ook niet weten.

5 likes

Het kan nog net, nog even en topic sluit.
Maar heb nog steeds deze lekkere sub Vostok :smile:

13 likes

Net binnen, deze Molnija. Overgenomen van een Italiaan, niet gedragen. Geen Oekraïense “marriage watch” of iets dergelijks; deze worden gewoon nieuw zo geleverd door de Molnija fabriek met het 3603 in-house movement (heb ergens gelezen dat het gebaseerd is op een Cortebert).

Kast is 44mm, saffierglas, geblauwde wijzers en Romeinse cijfers, guilloche wijzerplaat, 40 uur reserve, handwinder, -15 tot +40 sec/d.

Mooi hè?

16 likes

Gefeliciteerd met deze Rus, had die Italiaan er toch geen klik mee?
Wens je natuurlijk veel draagplezier :ok_hand: :+1: En idd die wijzerplaat ziet er niet verkeerd uit.

1 like

Absoluut! Al had de minuten wijzer iets langer gemogen voor mij maar ik heb een beetje "rare wijzer verhouding " OCD en Russen hebben daar in mijn ogen weinig kaas van gegeten. Heel fraaie chique klassieke dresser. Mooie wijzerplaat. Mooie lederen band ook.

Alleen: haal nou echt die armbandjes weg bij het horloge. :see_no_evil:

1 like

Geen idee waarom hij hem weg deed. Je moet voor de gein eens op de site van de fabrikant kijken, daar staan een aantal echt foeilelijke horloges op maar ook deze — was ook een kandidaat wat mij betreft: Etude - Chelyabinsk watch factory «Molnija»

Er zijn trouwens een hoop Oekraïense verkopers op ebay die zelf horloges in elkaar knutselen met ditzelfde uurwerk in Chinese kasten en nieuwe wijzerplaten. Sommige zijn mooi, maar 99% heeft het 3602 uurwerk en dat is hetzelfde, maar heeft geen shock protection. Heb me door een Rus die het weten kan laten vertellen dat de meeste problemen hebben met de balansstaf; een keer gevallen oid, dus die kun je beter vermijden mocht je op zoek zijn naar zoiets.

1 like

Ik denk dat die van jouw uit deze serie komt? Door molnija geproduceerde vrij grote nostalgische horloges. Op basis van hun klassieke “zakhorloge” uurwerk caliber 3603.
Julian vraagt 285 voor een nieuwe.

1 like

Fijne Vostok vrijdag.
Datum goed zetten doe ik niet meer (kan ik niet meer zien zonder bril)

12 likes

Fijne Vostok vrijdag gewenst allemaal.

11 likes

Iedereen een geweldige Vostok vrijdag,

12 likes