Ik wilde dus weer de blikken band er aan zetten. Snap nu waarom ik dat niet eerder deed. Een endlink is zoek.
Wilde toch wat knutselen nu, dus dan maar een mooiere gefreesde kroon er op.
De oude pakte ook niet lekker of helemaal niet, met handmatig opwinden.
En ja hoor, deze wel, tot nu toe. Misschien dat de nieuwe stem net wat beter is. En die kroon is ook mooier.
Achterdeksel moest er af, dus dan ook maar een fraaie gegraveerde van Meranom er op.
En gelijk alle rubber pakkingen even in de siliconen voor kraan onderhoud gezet…
En als toetje wilde ik nog een rvs bezel van de 090 proberen.
Dat was dan die nu gemonteerde rechtse, want die heb ik nog. Duur ding.
Maar helaas, die raakt de kroon, en het ziet er ook niet uit op een 420.
Dus dan maar de klassieke bezel weer, maar wel een andere, iets mooiere. Heeft een bredere ribbelrand. Eerder viel mij dat niet op.
Dus toch weer lekker bezig geweest. Goed naar mijn zin gehad.
Ik heb aan mijn plicht voldaan, ja joh al die Rolexen, is me toch een berg . Ben alweer bezig met een andere Rus (horloge) zien jullie wel t.z.t verschijnen
Krijg nu natuurlijk wel een dikke duim
Heb begrepen dat deze wel origineel is uit de jaren 50-80 dus ga er niet mee zwemmen! O ja, en de band is een Shark band!
Er lag nog een Uncle Seiko waffle te verstoffen, die past prima. Ook verfbestendig (muren sausen kamer van zoonlief).
Tijdens het graven kwam ik ineens deze tegen, toch maar even een wissel gedaan. Moet wel iedere dag wisselen, dus de Rus ligt nu te slapen
Een Rolex in dit topic op Vostok vrijdag?
Hmm, hier is nog werk aan de winkel!
Nee joh, zijn maar horloges he . Doen allemaal hetzelfde, geven de tijd aan
Nee, niet echt.
Zeker Fred,
als je hem de volgende keer zichtbaar en scherp fotografeert.
(Geld ook voor een Rolex natuurlijk. ) Beetje passie Fred.
Daar wil ik dan meer van weten, een ander HF lid wat kasten vol Russen heeft zei van wel. Is het nu vintage of niet, kan ik ermee douchen of niet. Maak me gek, heb er de ballen verstand van als het om een Rus en al zeker als het wel of niet vintage is?
Pfff doe ik een keer mijn best is het ook weer niet goed, stond er alleen voor en ik sta niet al te stabiel he
Een Rolex in dit draadje brengen en dan om een duimpje vragen, een vlag kun je krijgen. Vlerk.
Fred, fotograferen is schilderen met licht. Dat is de basis. Dat weet je toch?
Blijven oefenen. We zien graag fraaie horloge foto’s.
Aanmoediging!
Even paar posts terug lezen. Mark gaf een mooi overzicht.
Het is een refurb.
Waarom zou je?
Maar wel met zorg de kroon aandraaien. En de pakking in goede staat hebben.
Geldt alleen voor Amphibia’s, niet voor Komandirskie s. Uitzonderingen daargelaten.
Precies, ik weet dus niet hoe de pakkingen eraan toe zijn dus neem maar geen risico met mijn Amphibia. Daarnaast de ballen verstand van die Russen, de 1 zegt het is een vintage en een ander zegt weer wat anders. Ga wel douchen met een Invicta
Ben bezig om een generalski over te nemen met een hele leuke kast, is dat hetzelfde als een Komandirskie? Want ja, een Vostok noemen ze net zo makkelijk een Boctok. Al die namen joh, wordt er gek van
Door het hele topic lopen scrollen maar kom geen Mark tegen, heeft hij hier een andere naam of weet je het postnummer?
Is echt een leuke verzamel sector. Triest dat er nu zo’n oorlog aan de gang is.
Ik begon met een oude Omega die ik nog had en liet restaureren. Al snel een paar erbij, je kent dat wel. Toen kwam ik via lid worden van dit forum met de Russen in “contact”.
Facinerend land. Van school vroeger nog boekjes bewaard van een Russische week.
Die horloges zijn relatief goedkoop en zeer gevarieerd, dus zeer verleidelijk als je er thuis in raakt. Je bent gewaarschuwd!