Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

@sq100, hij gaf je net antwoord. :blush:

1 like

ja ik las refurb, maar ja dan nog weet ik niet hoe oud deze is. Of de pakkingen vernieuwd zijn, is die wr enz. Heb ook een eerdere link van hem aangeklikt, maar daar staat deze nu net weer niet bij.
Kreeg van Bill wel een leuk linkje waar ze Russen verkopen. Man wat zijn dat er veel zeg. Ben wel een hele mooie tegen gekomen een copernicus, wel 1 van de duurdere :wink:
Maar voel nu wel dat ik getriggerd ben door die Russen, dus de waarschuwing komt te laat :grin:.
Maar is nu die generalski hetzelfde als een Komansdirskie of zijn het 2 verschillende?
O ja, ben A-technisch en niet zo creatief dus mijn teken/schilderkunsten zijn van een niveau van een kind van 4, zijn het toch knappe foto’s geworden van zo’n peuter :laughing:.
Zal mijn best doen om mooiere foto’s te maken, kinderen worden ouder he :wink:

edit: waarom hebben die russen nu die kroon zo wiebelig gemaakt, heb er verder geen moeite mee hoor. Maar kan toch wat strakker?

1 like

Veel rondkijken is mijn advies.
De site van verzamelaar Netgrafik is prachtig. Met mooie foto’s en informatie.
Persoonlijk koop ik graag bij “degelijke” handelaren. Soms wel duurder. Meranom is een heel goede voor Vostok, maar Russisch dus geen handel momenteel. Bij Poljot24 koop ik al jaren. Zit in München. Geeft uitstekende service. Nieuw en vintage. Of eBay maar dan goed revieuws lezen en verstand van zaken hebben. Of ervaring van Bill benutten natuurlijk.

2 likes

Ga ik zeker doen, heb gelijk even die site’s opgeschreven.
En Bill is een top kerel, heb ik ook contact mee. Heb al die Russen bij hem thuis gezien, die heeft er echt veel :smiley:

1 like

Hij staat er wel bij, het is een oude 119 voorzien van nieuwe replica wijzerplaat en nieuwe originele Vostok wijzers.
Over de rest van het horloge is natuurlijk niets zinnigs te zeggen zonder het uit elkaar te trekken.
Ik zou er niet mee gaan zwemmen.

2 likes

Refurb dus samengesteld. Geeft niks als je het maar weet. Leuk horloge hoor.

Deze kasten zijn prima en waterdicht tot 200m bij een Amphibia uitvoering. Is dat genoeg?
Geintje, maar dat heeft uiteraard alleen waarde als de pakkingen, glaasje en onderhoud op orde zijn. Er zijn trouwens ook 300m uitvoeringen. Zeer zeldzaam en andere prijscategorie. :wink:

Zie net de post van Mark, dus niet ermee zwemmen en zeker niet douchen!

1 like

Dat is by design. Ik weet niet meer wie hier daar eens een uitleg over gegeven geeft. Iets met de winding stem beschermen tegen X of Y. Voelt inderdaad grappig aan maar is dus niet door shitty kwaliteit. :slightly_smiling_face:

Die zijn inderdaad cool. Niet zo duur tweedehands/vintage hoor.

3 likes

Hoe noemen ze dat? Een understatement? :wink:
(300 stuks of zo?)

1 like

Haha, ben ze maar niet gaan tellen en dan hebben we het niet eens over zakhorloges. Maar man zoals ik bezig ben ga ik ook al aardig die kant op. Zitten ook wat duurdere horloges tussen, maar boeit mij dus echt niet. Als ik een horloge mooi vind gaat ie gewoon om de pols of die nu 10 euro kost of tig k, dan mag je jezelf toch wel een liefhebber noemen :wink:

1 like

Ja dat zijn dus typisch Russische praktische en slimme ontwerpen.
Niet elegant maar beschermd het uurwerk tegen klappen op de kroon. Met name bij duiken zou dat kunnen. Er is in rust geen verbinding met uurwerk dankzij de verende en schuivende verbinding. Heeft zijn charme vind ik.

Ook het degelijke achterdeksel met brede pakking en met schroefring dicht uitstekend af. Meer afdichting naarmate de druk het deksel aandrukt. Plus het glas dat ontworpen is om te gaan buigen onder hoge waterdruk. En dan zich vaster drukt in de sponning. Door al die zaken dicht het horloge beter af naarmate de druk hoger wordt. De druk helpt mee dus.

En dat voor een paar roebel. Horloge mocht niet duur worden kregen de ontwerpers mee.

Neem mij niet kwalijk, ik ben wat breedsprakig vanavond. Zit wel lekker.
Goed weekend!
:beers:

9 likes

Inderdaad. Ik herinner me een getekend schema daarvan hier, maar wie had dat ook weer gepost…

Gevonden! Het was @lassale :grin:

4 likes

Ja mooi! :+1:

1 like

10 likes

15 likes

Waarom zou je nou in hemelsnaam een horloge om willen tijdens het douchen?
Krijg je een boete als je er te lang onder blijft of zo?

4 likes

Gewoon omdat IK dat wil Ed, en nee krijg geen boete maar wel slaag van de baas. 10 min. max en anders hommeles :crazy_face:

1 like

En speciaal voor EddieL, met deze die ik al een tijd heb kan ik gewoon lekker zwemmen en douchen :wink:

10 likes

Pfff vanmiddag een paar uur rondgekeken naar Russische horloges, jeetje dat zijn heel veel modellen. Maar wel heel erg leuk om met dat slechte weer rond te neuzen :smiley:

1 like

Eerder omgekeerd. Als je je horloge aan houdt tijdens het zwemmen in zee, waarom zou je het daarna begot uitdoen alvorens te douchen? Scheelt weer een pak tijd als je het niet apart moet afspoelen. :sunglasses:

2 likes

Hoe vaak zwemt een gemiddeld mens, en @fredpanarai1 in het bijzonder in zee, en hoe vaak douchet een mens gemiddeld?
Die 2 dingen hebben toch helemaal nix met elkaar te maken.

2 likes