Ik heb het ooit geweten…
Ik zal je matsen.
Gelukkig staat hij ook in de 'grote boek, zelfde dial, maar met de vierkante Komandirskie kast.
Volgens Juri Levenberg:
“Op de dial staat een afbeelding van de heilige zwarte stenen van de moslims in Jeruzalem. Een minaret en een Arabische inscriptie van onbekende betekenis.” Afbeelding stamt uit de tijd van Gorbatsjov.
A je hebt wat toegevoegd, die gravure van de president kan ik niet zo thuisbrengen. Of bedoelen ze die tekst?
Kaaba klopt wel denk ik, volgens wiki zelfde plaatje en in Mekka. Dus hoe Juri nu bij Jeruzalem komt?
Inmiddels iets meer over gelezen. Is een lang verhaal en best interessant. Allerlei verwijzingen ook naar het jodendom.
Zou kunnen dat Juri iets wilde zeggen als “heiligdom voor moslims uit Jeruzalem”.
Is altijd lastig en verwarrend in een zin een ingewikkeld verhaal willen vertellen.
Ik was net door de kisten aan’t gaan om wat komandirskies en amphibians te vergelijken, het zou kunnen dat de komandirskies iets minder wobble hebben, maar het lijkt echt marginaal. Zou het te maken kunnen hebben met de opwindstift?
De uurwerken 2209/2409 vs 2414 gebruiken een andere stift.
Ik kwam deze nog tegen, was ik helemaal vergeten.
Als ik heel eerlijk ben wobblen ze echt allemaal. Misschien dat de oudere versleten modellen meer speling hebben gekregen
Vast! Zou me niet verbazen.
Ik had de verkeerde boek gepakt. Iets van : IN het begin schiep God de hemel en de aarde. [2] De aarde was woest en leeg; duisternis lag over de diepte, en de geest van God zweefde over de wateren. [3] Toen zei God: ‘Er moet licht zijn!’ En er was licht.
Stonden weinig plaatjes in🤭
Ik kwam ook nog een gouden tegen.
Die blauwe wijzerplaten blijven zelden blauw.
Mooi opgelegde markers.
Dit is volgens mij (een van) de eerste amphibian(s) die ik kocht nadat ik al een aantal komandirskies had.
Stiekem altijd al een 24u Raketa willen hebben. Gewoon omdat ze curieus en nerdy zijn.
Met dank aan @jaac!
Mooi exemplaar Joris! Ik heb er ook wel iets mee.
Hartstikke leuk en veel plezier ermee. Ziet er top uit op die tropical.
Hier zijn tweelingbroer. Ik ga ook maar op zoek naar een tropical.
Ik heb hier ook nog eens wat gesnuisterd. Ik vind dat mijn nieuwe Kommandirskies (dus die met de kleine, bolle kroon) toch wel wat strakker zitten dan zelfs mijn nieuwe Amphibias. Als ik er echter mijn oude bij neem (met dus een rechte kroon zoals ook gebruikt op de Amphibia) dan voel ik inderdaad weinig/geen verschil.
Heej, wat is dat dan? Ik wist niet dat er reisues waren van de oorspronkelijke Amphibias? Of is dit een uitgebreide mod?
Het is van de eerste pogingen tot een 300m reissue, er zijn er uiteindelijk 300 als limited edition geproduceerd ( en daarna nog veel meer via de achterdeur ook in groen )
https://www.watchuseek.com/threads/nvch-30-reissue-by-watch-ru-w-meranom.1083643/
Ahja, 2014 WUS limited als ik het goed zie. Toen was ik nog niet met horloges bezig. Jammer dat ik die gemist heb.