Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Ik doe maar eens mee met de blauwe scuba’s.
Niks mooier dan de sunburst van ochtendlicht op deze klassieker.
Fijne Vostok Vrijdag!
:blush:

14 likes

Prettige V-rijdag!

18 likes

Even lekker weer de zee in geweest, vandaag met de Scubadude uiteraard, praktijk test op 1 meter diepte :grin:

Nog maar even een laatste vakantiedag opgenomen, maandag begint de herfst geloof ik qua weer en word het weer druk op werk ook.

15 likes

0b3d7a9a-8897-4818-a208-fefd41b9bd6c

En…Goed afgelopen Folkert? Hier mijn test op 30 cm. Ging goed in ieder geval. :muscle: :wink:

Goed plan zo’n dagje strand! :sunny:
:sunglasses:

4 likes

Viel me net op dat deze verkoper zijn prijzen flink verlaagd heeft.
https://www.ebay.nl/str/alexmarketua?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=1346-175129-2357-0&ssspo=JFjFC_YLSnu&sssrc=3418065&ssuid=OrMcurUfQra&widget_ver=artemis&media=COPY
Ik koop daar soms wat reserve onderdelen

Goed afgelopen! :grin:

Yep, vanochtend eerst even lekker gesport op de racefiets toen het nog koel was en daarna lekker naar zee! De zomer loopt ten einde…

:+1::+1:
:desert:

Ach, dan zijn de blauwe scuba’s zeker zo mooi! :grin:

11 likes

De ‘Paratrooper’ Chronodirskie.

13 likes

De laatse paar dagen ook weer een paar Russische horloges in de roulatie opgenomen.

Voor vandaag deze.

14 likes

Mooie Seconda!!
En die groene lume op dat zwart! :ok_hand:

1 like

Net weer terug van een lange vakantie met de motor met als doel Noorwegen, noordkaap, Finland en Zweden. In totaal 5 weken op pad geweest en in totaal 8792km gereden. Maar genoeg over de vakantie. Mijn trouwe metgezel tijdens deze reis was uiteraard een Boctok. Deze een paar jaar geleden totaal gereinigd, voorzien van nieuwe olie en afgeregeld op de timegrapher. Tijdens de start van de reis de dagteller van de motor op 0 gezet en de Boctok gelijk gezet. De afgelopen weken is de Boctok niet van mijn pols geweest (ook niet gelijk gezet) en heeft alles meegemaakt. Wij hebben over de meest gruwelijke off road wegen gereden, warm weer, nat weer maar ook nachtvorst gehad. Aantal malen is de Boctok mee geweest in een natuurlijk bad, lees riviertjes en beken. Zie hier het resultaat aan het einde van de tocht.
Wie heeft nu nog twijfel over de kwaliteit van een Boctok.

19 likes

Uitstekend resultaat Dirk!
Ze doen het beter als ze flink moeten werken. Ook wel eens gemerkt.

En een mooie bijzondere reis geweest! :+1:
Met de Yamaha zo te zien.

1 like

Wouw, dat klinkt als een hele mooie reis!

1 like

Welk model is die tweede? Erg leuk ding.

6 likes

https://www.netgrafik.ch/24-hours_watches5.htm

Komt in de buurt van deze uitvoering. Leuke website van Netgrafik. Verzamelaar met prachtige foto’s!

In basis allemaal dezelfde horloges volgens mij. Ik had er ook een. Verchroomde kast. Draaibare bezel en betrouwbaar hand gewonden 24 uurs uurwerk. 80 er jaren. Goed betaalbare horloges, al worden mooie exemplaren ook duurder. (Kocht de mijne ca 2012 voor 50 euro :blush:).

8 likes

Onze mede HF member @LVA stuurde me een bericht dat hij wat aan het reorganiseren was. Hij vroeg me of ik dit merk kende. Het zei me niets. Gelukkig heb ik wat ruimte in mijn kamer en ik hou ook wel van wat anders dan polshorloges. Ik kreeg deze van hem kado. Super vintage/retro. Lijkt qua stijl veel op dingen uit mijn kinderjaren. Bedankt!

16 likes

http://oldserdobsk.ru/1000/046/1046100.html?fbclid=IwAR0FhigrZs_suHjoB-jp0zkIULB-R29-o4SacmQGUJdYPQOO_r0bhCj6tUI

1 like

Kwam dit merk tijdje geleden tegen, nooit eerder van gehoord, maar ik vind die dials en casebacks zo gaaf zeg.

Nu las ik wel dat de komandirskie brass-chrome/silver plated was, en de Amphibia stainless steel.

Is een gebruikte komandirskie nog een beetje te redden door polijsten of is die plating minimaal?

Ik zou zo’n Vostok wel een leuke toevoeging vinden, maar wil ook niet met een wrak om mn pols lopen.
Zijn de Vostok nog nieuw te krijgen eigenlijk via betrouwbare kanalen?

Maar, liefst, vanwege beperkt budget, een gebruikte, ook omdat ik leuk vind hem op te knappen.

(Verkapt “zoek een goeiekope opknappert”)

Lang geleden dat ik hier getypt heb zeg!

Net bij de diploma uitreiking chemie van vriendinlief, daar zat een kerel van een jaar of twintig met een goudkleurige Komandirskie! Nu kriebelt het weer…

Weet er iemand of Komandirskie.com nog naar nl gaat?

2 likes

Blij dat die terecht kon tussen een hele hoop landgenoten in @BroederBill 's Home for Soviet Veterans :smile:

4 likes