Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Tot mijn nieuwe band binnen is dan toch maar zo:

15 likes

Lekker comfortabel, leer. Niet praktisch i.c.m. met water maar ik draag het graag.

Moet je bij Vostok 24 Watches nog invoerrechten betalen?

1 like

Yep, was 24 euro kwijt.

1 like

Ik vind je nieuwe GMT echt indrukwekkend! Alleen de bezel is matter volgens mij dan vroeger. En helemaal zwart i.p.v. Batman maar dat vind ik persoonlijk mooier.

1 like

Hij is lekker veelzijdig. Lekker een tweede bezel bijkopen en dan een andere insert erin voor de afwisseling.

2 likes

Zoiets misschien? Mooie glans, lume pip en nacht blauw voor de 12 nacht uren. :blush:

11 likes

Ziet er goed uit!

1 like

12 likes

23 dagen later idd hij er dan toch gewoon!

P_20231014_190124|375x500

Leuk horloge voor weinig geld, nu ter overbrugging tot ik weer een speedmaster ga kopen. Bovendien leuk om eens een 24 uurs horloge te hebben, het is even wennen met aflezen;)

Iemand trouwens een idee of je de datum los kunt verstellen zonder vele dagen vooruit te moeten draaien? Mijn Russisch is een beetje roestig.!

Nu met foto, ik moet zeggen dat hij in het echt wel een stuk mooier is dan op de advertentie fotos. Ik ga er even een leuk nato bandje bij zoeken, deze stalen is niet heel veel soeps. De pinnen van de schakels zijn gewoon hele dunne splitpennen;)

7 likes

Mijn handopwinder kan ik net over middernacht doordraaien, en dan terug tot 21u, dan weer naar middernacht en dan springt hij weer een dag vooruit. Niet ideaal, maar scheelt wel wat werk.

2 likes

Lampekap zei het al. Dit geldt dus ook voor de automaten. Officieel trouwens terugdraaien tot 8 uur. (Als je goed kijkt zie je de datum dan even bewegen als je ver genoeg terug bent. ) Dan weer voorruit tot voorbij 12.
Bij een 24 uurs horloge zoals de jouwe dus 24 en 20 uur.

2 likes

Thanks voor de informatie, dat werkte perfect!

1 like

Goede keus! 24 uurs! Mooie wijzerplaat en zeer fraaie kast! :+1:

Dank! Voor het geld valt het me alleszins mee, de afwerking is natuurlijk wat simpeler, vrij scherpe randen en rechte hoeken maar de eenvoud daarvan spreekt me juist wel aan.
Ik ben erg benieuwd hoe hij zich qua timekeeping gaat gedragen, het zou fijn zijn als hij als daily niet elke 3 dagen hoeft worden bijgesteld.

De lume stelt ook niets voor maar de kleur van de plaat is erg goed geslaagd als je het mij vraagt.

Vostok maakt nu ook enkele 24 uurs horloges waarbij middernacht de urenwijzer naar beneden wijst. Op zich ook wel handig, urenwijzer draait een beetje met de zon hoogte stand mee voor je gevoel.

1 like

deze heb ik ook

8 likes

Het blijven mooie horloges, tot ik gister iemand tegen het lijf liep ,een Oekraïense vrouw ,die herkende het gelijk Russische.

1 like

Ja blijft altijd even afwachten bij het huidige Vostok. Ze moeten ook wat inlopen. Mijn 24 uurs moest voor garantie terug vanwege het niet wisselen van de datum. Maar liep belachelijk precies. Na de beurt wisselt de datum weer, maar was de precisie iets minder. Nu weer beter geworden. Ca 10 sec afwijking nu in 9 dagen. Maar zo zijn ze niet allemaal hoor. :grin:

1 like