Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Typisch Russisch, mijn Vostok Panerai heeft ook scherpe randen en hoeken, sloopt zelfs leren bandjes! Toch is het mijn favoriete Vostok.

Stel je daar niet teveel van voor, ze lopen makkelijk -20 als ze op de zijkant liggen en +20 als ze omhoog kijken, om maar een voorbeeld te noemen. Mijn Vostok Panerai heb ik al 2 keer binnen 1 jaar moeten temmen omdat ie weer eens +60/dag liep. Maar het voordeel is dat je ze zelf heel eenvoudig kunt afregelen en ze nadien toch gewoon waterdicht zijn. Alleen moet je ze open maken in een niet al te vochtige omgeving om geen condens in de kast te krijgen.

Het zijn en blijven Russen, maar ze hebben natuurlijk wel “iets”.

3 likes

Oplettende vrouw! Ik moet mensen er altijd eerst op wijzen. (Als ik er zin in heb dan. :blush:)

1 like

Vostok Panerai wijzerplaat kijkt recht omhoog:

Idem, pols in rust, wijzerplaat kijkt onder hoek van 45 graden omhoog:

Zwabbert ook lekker soms maar netto kom je per dag toch binnen +/- 10 seconden uit.

2 likes

Best leuk ja! Interessant idee. :thinking:
Had ik nog niet gezien, bedankt!

1 like

zeker ik zij het is verzamelwerk uit de jaren begin 80 / 90

1 like

Zeg ik ook altijd. :wink:
(Is ook waar trouwens, gewoon een hobby, in mijn geval ook nieuwere)

2 likes

Het grappige is dat de helft van mijn horloges uit Oekraïne komt

3 likes

Mijn voormalige juf Russische taal, heeft Oekraïense mensen in huis genomen. Met haar had ik ooit een gesprek over de hobby. Leuke vrouw.

1 like

Ik ben dan vooral benieuwd, had ze er een mening bij?

Ik draag het gewoon omdat ik geschiedenis erg interessant vind, maar ook omdat het gewoon bijzonder en spraakmakend vind.
M’n vader was er in eerste instantie niet zo’n fan van dat ik dit ging dragen. Nu dat hij t heeft gezien vind hij het wel cool. Zelfs mn vrouw vind m mooi :slight_smile:

En tja, de Russen zijn niet altijd lieverdjes, maar wij Nederlanders hebben ook een interessante historie (VOC, Nederlands-indië om maar even wat te noemen)

Daarnaast is het gewoon dikke vette bang for your bucks. Laten we wel wezen, waar vind je nou zo’n hufterproof mechanisch horloge voor dit geld, zonder namaak te zijn?
Ik heb voor mijn Vostok met een nieuw bandje €35,- afgetikt.
Overigens moet ik wel zeggen, hij stopt wel af en toe met lopen. Vooral als ik een tijdje niet beweeg…
Klinkt dat iemand bekend?

1 like

Ik denk dat horloges gewoon ook als horloges gezien moet worden. Ik hou er wel wat rekening mee. Geen dials met tanks, migs enz. Maar oude herinneringen van vergane glorie vindt ik kunnen

2 likes

Sorry voor de spam met dit horloge, maar ben weer helemaal verliefd.

10 likes

Zo een heb ik ook. Ook voor garantie garantie teruggestuurd. Ik heb voorzichtig aan de rotor gevoeld, en die liep niet lekker. Nu ok. Maar als ik hem met klussen een halve dag weg leg blijkt hij ook wel eens stil te gaan staan. Meestal in de nacht er na.
Maar als ik hem wat extra handmatig opwindt vooraf aan de eerste dag weer dragen, is er weken geen probleem meer.

2 likes

Ja nu weten we het wel Yannick! :wink:

Proost! :beers:

11 likes

Karmelietje, heerlijk!

3 likes

Vooropgesteld dat ik geen enkele ervaring met 24 uurs horloges heb lijkt dit me niet gemakkelijk.
Gaat op een of andere manier toch tegen je gevoel in, denk ik dan.
Het is trouwens wel een plaatje.

1 like

Haha, nog een beetje onervaren in het Boctok universum? Vergeet al het Zwitserse, Duitse, Japanse geweld. Je hebt een Rus in handen en dat vraagt een iets andere mindset. Robuust, degelijk, emotie, onverwoestbaar, waar voor je geld. Echter, de quality control van de onderdelen productie ligt op een iets ander niveau waardoor je in een product serie wisselende resultaten zult ervaren. Kan zijn dat jouw exemplaar daar last van heeft of dat je het even tijd moet gunnen en het kaliber moet “inlopen”. Dat hebben wij met de huidige generatie Boctoks inmiddels ervaren. Jij hebt wel heel veel geluk dat je in een forum bent beland waar heel veel theoretische en praktische skills zit als het gaat om horloges van Russische makelij. Maak daar gebruik van en geniet van je Boctok.

10 likes

Nee ze vond het wel grappig ,ze zij zuinig op zijn toen ik vertelde dat ik er 20 verzameld heb.

1 like

Dat ken kloppen ja als je op ebay kijkt staan daar de meeste te koop

het was een hartelijke vrouw , na genoeg geen Engels en ik geen woord oekraïense

1 like

Wij zaten even op het verkeerde been. Gelukkig maar. :blush: