ik heb 55% vocht nooit last gehad in de kelder soms is het maar tot 40% wij liggen in het duinzand
Bedankt Richard! Maar jij moet eerst nog 7 dagen vooruit draaien.
Mooie Vostok hoor!
ja dat klopt ik niet naar data
Het duurde even voordat ik er aan toe kwam om een verhaaltje te schrijven. Zoals ik al eerder verteld heb zit ik nog maar kort op het forum maar werd aangespoord door een vriend (@Redchilly) die al wat langer lid is. Toen ik hem vertelde dat ik mij graag wilde gaan verdiepen in horloges en het servicen daarvan kwam er toevallig net een aanbieding van @BG1 in de horlogemarkt van een Poljot waar wat werk aan gedaan moest worden en die voor een mooi prijsje weg mocht.
Het is een Poljot Chronograaf met het 3133 uurwerk waar ik op mag gaan oefenen
Maar toen kwam er ook nog een aanbieding van een eerste serie Poljot Buran die er erg gaaf uitzag en die wilde ik ook wel overnemen en zodoende zit deze nu om mijn pols.
Maar goed voordat ik mij ga storten op een chronograaf wil ik eerst beginnen aan een ander uurwerk zoals eerder geadviseerd dus heb daarvoor wat onderweg.
Voor nu loopt de Buran lekker en ga ik daar even van genieten en ook van mijn kleine presentje die ik vandaag ook nog kreeg van @Redchilly alleen is deze pin wel al gereserveerd door mijn dochter
Bg1 is een prima forumlid. Ook een paar mooie horloges van hem kunnen kopen.
Let bij die 3133 op de schroeven met linkse draad. Weet zo even niet meer welke.
En op wegspringen van veertjes.
De schroeven met 3 groefjes dus. Maar wist je misschien al.
Bedankt voor je advies, ik had al een filmpje gevonden van het uurwerk dus voordat ik begin zal ik dat eerst heel goed bestuderen. Veertjes dat wordt sowieso wel een uitdaging, maar ik ga mijn best doen om deze niet weg te laten schieten
Ik kan helaas mijn post nog niet bewerken, want ik zie dat ik 2 keer hetzelfde plaatje geplaatst heb. Daarnaast ben ik helemaal vergeten @Redchilly vergeten te bedanken, dus bij deze alsnog bedankt Gert-Jan
Welkom en leuke russen
Goed om te weten, bedankt. Zou je adviseren het af te regelen of nu gewoon zo te laten (nu hij toch aardig netjes op tijd loopt)?
Grap is trouwens dat hij die beat error niet had vlak na ontvangst (en hij toen wel flink te hard liep).
Als ie op tijd loopt kun je het zo laten. Hoogstens heeft ie iets meer moeite met starten als ie stil gelegen heeft.
Bij 19800 BPH duurt iedere tik ca. 181ms en bij jou zal tik dan 176 en tok 186ms duren. Ik betwijfel of je dat kunt horen
Zou mij irriteren als ik het wist. Net zo lang corrigeren tot hij zo precies mogelijk is.
Heb je m destijds bijgeregeld? Ik heb het wel eens gehad met een Vostok dat tijdens het regelen van de snelheid de beat error slechter werd, waarschijnlijk draaide dat andere handeltje gewoon mee.
Nee heb hem nog niet open gehad.
Maar voorlopig laat ik het even zo dan. Momenteel te druk met andere dingen om even rustig de tijd te kunnen nemen om er mee te gaan prutsen. Nu heb ik gewoon even horloge nodig dat de tijd houdt;)
Niet helemaal waar…
Er waren er 300 gereserveerd vanwege het getal 300.
Helaas waren er 250 uitgeleverd en 50 stuks. (van mensen die hem besteld hadden en op de wachtlijst stonden.) waren er defect en retour gestuurd.
Meranom had helaas niet genoeg reserveonderdelen en toen zijn er later groene blauwe enz frankenhorloges verkocht door Meranom…
De originele zoals op de foto… (chocolade dail met gilt wijzers.) zijn er maar eigenlijk maar 250 uitgegeven … met (chassis)nummer…
Ah ok, ik weet in ieder geval nog dat ik ingeschreven had voor de bruine en erg teleurgesteld was toen de andere kleuren kwamen en ik daar op misgreep.
Het vervelende bij Russische limiteds blijft dat ze vaak niet zo limited blijken achteraf.
Fraaie Vostok!
Prachtig uurwerk