Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Welke groep Bram?

2 likes

Groep 6

3 likes

Leuk! Mijn vrouw had zo’n beetje alle groepen, behalve 8. Maar die leeftijd vond zij ook het leukste meen ik. :blush:

3 likes

Ben nu blijven hangen in een langere vervanging, maar heb de laatste jaren gekozen om in de vervanging te werken en zo van groep 1 tot 8 gestaan. Kleuters kan ik een dag prima draaien, maar vraag mij niet daar structuur aan te geven voor meerdere dagen. En 7/8 kan ik prima, maar heb geen zin in op kamp gaan.
Ben dus een echte middenbouwer.

2 likes

Volgens mij is iedereen met ook maar minimaal 1 Russisch horloge al volwaardig lid hier. De sfeer in dit draadje is echt uniek!

3 likes

Klokkie? :astonished::wink::grin: Hint: klokken hangen aan de muur en klokkies zijn informeel gouden Rolexen in 020 volgens mij (niet vlaggen hoor :joy:)

5 likes

Ik kon helaas maar 1 hartje geven, maar dan zal ik mij nu volwaardig lid voelen :joy:

3 likes

Nog 344 dagen actief meedoen hier dan word je TL-2 of 3 en kun je flink met likes strooien :wink:

2 likes

Dat gaat denk ik wel goed komen. Net een collectie Gameboy games verkocht die hier thuis niet meer gespeeld werden dus ik heb wat financiën vrijgemaakt om de eerste (goede) gereedschappen aan te schaffen. Dus ik verwacht hier nog wel wat uurtjes door te gaan brengen

1 like

Hey kerel,

da’s echt pech hebben! Hopelijk trekt de pijn en schade snel weg. Hou je haaks!

Groet

2 likes

Kijk je uit Bill, je moet nog wat langer mee hè.

2 likes

Komt je zoon uit bed😁 ik heb toch geadviseerd om hem maar niet in zicht te dragen.

8 likes

Ja, dat lijkt me een wijs advies :sweat_smile:

Denk dat mijn Vostok toch toe is aan een servicebeurtje, blijft stoppen.
Denk dat het verstandiger is maar gewoon een nieuw uurwerkje te kopen en meteen maar een paar nieuwe pakkingen. Kan deze wel gewisseld worden voor een automatisch uurwerk?

Het ging ook nog even door mn hoofd om een nieuwe te kopen, maar ik vind deze kast, de band etc. gewoon erg mooi.

Volg deze link maar even. Dit gaat over Amphibia modellen.
Dan zie je een foto met verschil van achterdeksel tussen de dikkere automaat en dunnere hand winder. Bij het Amphibia model in handwinder versie, kun je (in principe) een automaat deksel plaatsen en het automatische uurwerk.

Geen idee over welke Vostok jij het hebt nu. Dat is wel belangrijk. :blush:

Ok gevonden :wink:

Oudere Komandirskie. Ik zou persoonlijk hier niet mee gaan experimenteren. Tenzij je deksels en uurwerken hebt liggen en handig bent.

Gewoon in goede staat terug brengen. De handwinders dragen over het algemeen nog prettiger ook. Omdat ze platter kunnen zijn.

Koop je later een automaat erbij voor de lol. :grin:

6 likes

Waarom ? De USSR omvatte zowel Rusland als Oekraine.

1 like

Ja, dat is ook wel waar hoor.
Gewoon een fijn horloge, jammer dat hij regelmatig de brui eraan geeft.
Ik bestel wel een keer het 2414 uurwerk met nieuwe rubbertjes, dan kan hij er weer tegenaan!
Wellicht komt er dan, in het t kader van verzendkostenbesparing wel een leuke automaat mee :grin:

1 like

Jongere mensen weten dat soms niet. Ik vond geschiedenis het leukste vak vroeger

5 likes

:+1:
En blijft hij ook orgineel. Ook wel leuk toch?
(Kan ook zijn dat er een 2214 zat? Maar of dat veel uitmaakt?)

1 like

Ja nadat de CCCP de Oekraïne in 1917 opgeslokt had, dat zal niet vrijwillig gegaan zijn.

Ik denk dat een korte geschiedenisles van Bill over wat de CCCP precies was en door wie ze geleid werden voldoende is voor zijn zoon om het shirt vrijwillig uit te trekken en te vernietigen.

Maar verder ga ik er niet op in want ik weet welke toffe vader Bill is dus ik weet zeker dat hij dat heel goed zelf kan oplossen.

1 like

Laten we het maar over horloges hebben hier. Al kan het soms lastig zijn.

Even in het zonnetje gezet. :blush:

7 likes