Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

14 likes

Goede Boctok vrijdag toegewenst.

17 likes

Geen Vostok, Pobeda of Raketa maar een vintage Ural kan ook goed in dit draadje.
Deze is uit de jaren 50 en heeft een aluminium kast.
Vorige week op de rikketik uit een grabbelbak gehaald.

19 likes

Pfff, dat is een gaaf exemplaar, kom je niet zo vaak tegen. Mooie vangst :smiley: :+1:

1 like

Ik las net dat oude Ruhla museum draadje uit 2016 van jou opnieuw. Was door iemand opgehaald. Toch weer erg leuk. Er staat bij ons om de hoek een Trabantje geparkeerd. Ook wel eens bekeken samen met de eigenaar, hij liet ook de tweetakt even pruttelen. Nostalgie ten top! :ok_hand:

2 likes

Ik had vroeger een Wartburg. Ook een tweetakt, maar dan een 3 cilinder.
Dat was een erg ruime auto. De beste auto die ik ooit gehad heb. Daar kon mijn BMW 520 qua kwaliteit niet aan tippen.
Die werden in Eisenach vlakbij Ruhla gebouwd.

2 likes

Ik had een Vespa 400 cc. 2 ,5 persoons auto. Klein dus. :wink:
Met linnen dakje. 2 cylinder tweetakt. Reed toch makkelijk 90 km/u. Voelde als 160 km. Soort karting beleving! :grin:

3 likes

Wat is de diameter van de kast @Scudo?

Vostok Druzhba 50er jaren
€ 100,00
https://link.marktplaats.nl/m2047302470?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Zou dit echt zijn. De achterkant is toch niet kloppend. Of is dit echt een zeldzame? Dan zou de prijs toch hoger liggen. Ik hoef hem niet, deze trekt me niet

het is een acryl punaise glas en die kan je zowat overal bestellen, van gevel, timeparts, cousins, ebay…Je moet ze er wel inzetten met een glaszetter eruit duwen van de binnen naar de buitenkant.

1 like

Het aantal jewels zegt nu niet meteen iets over de simpel of niet toch?

1 like

tja er is een tijd geweest dat het moto was "zo veel mogelijks stenen dat staat goed en verkoopt beter. " Niet alle stenen hebben evenveel nut. Kom je nog wel achter!

1 like

Nou die is nog best groot voor een horloge uit de jaren 50.
Hij is 39 mm zonder kroon.

2 likes

Mooi formaat :+1:

1 like

Morguh. Deze is mee vandaag.

14 likes

Ik ben in mijn even voorstellen draadje naar hier door verwezen om mijn wat extra info van mijn rus te verkrijgen. Ik heb hem hier al wel eens in gepost maar zonder vraag. :sweat_smile: Dus als iemand wat meer weet over deze modelletjes hoor ik het graag!

15 likes

Welkom hier. Heb zelf geen Slava, maar je kunt al zoeken op slava binnen dit topic om te beginnen.

Verder kan ik je deze fraaie site aanbevelen

netgrafik.ch/movements

Onder “movements” al wat info. Maar ook onder history. En in de collectie hoek ook fraaie foto’s van o.a. Slava verwacht ik… Verder zitten er verwijzingen naar links. Ik vond daarmee vrij makkelijk direct info over Slava.
Er reageren hier ook vast ook nog wel Slava kenners en bezitters. :blush:

1 like

Welkom! Over Russische/USSR-horloges is veel te vinden op https://mroatman.wixsite.com/watches-of-the-ussr
Als je zoekt onder Slava vind je jouw horloge terug als “The Fridge”. Het heeft een 26-steens uurwerk, type 2428. en dateert uit de jaren 1970.

2 likes

Oef, dat is wel een mazzeltje zeg? Je hebt geluk dat ik je niet voor was. :stuck_out_tongue: Wat een mooie vondst. Je zou inderdaad wel gek zijn als je deze had laten liggen. Veel plezier ermee.

De wijzerplaat is o.a. het meest delicate onderdeel van een horloge. Hier moet je uiterst voorzichtig mee omgaan. Vooraf is moeilijk te bepalen wat de effecten zijn als je hier met allerlei middelen op losgaat. Meestal wordt het er niet beter van. Zelf probeer ik het maximale te herstellen met uitsluitend weinig gedistilleerd water op een klein schuimstickje. En dan niet wrijven maar rollen. Hiermee haal je op voorzichtige wijze het meeste vuil eraf. Verder laten voor wat het is.

11 likes