Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Welkom hier Max!
Volgens mij gaat het helemaal goed komen met je Russische horloges.
Dit is hier inderdaad een gezellige ongedwongen liefhebbers hoek. :+1:

1 like

Voor het eerst sinds lange tijd de Strela weer eens omgedaan:

17 likes

Leuke! Ziet er netjes en orgineel uit. Bezel met lume dot zoals het hoort. Mooie zacht gele lume!

Восток is in cyrillische letters Vostok. Maar dat wist je misschien al lang? :wink:

1 like

Radio Room horloge. Is / was voor radio operators. Die rode vlakken zijn voor 3 minuten verplicht radio stilte om de nood frequenties 500kHz en 2182 kHz uit te luisteren.
Op poljot24.de staan ook een heleboel Russische en Chinese horloges, geen op knappers maar werkende.

1 like

Север - Восток - юг - запад
Noord - Oost - Zuid - West

Weet je ook gelijk wat het betekent.
Nu nog proberen uit te spreken. Met Russen in je collectie is het ook handig beetje Russisch te leren.

1 like

12 likes

De verweerde pushers zijn inmiddels vervangen voor mooie met goed chroom.
Het 4-88 stempel wil zeggen, gemaakt in 1988 in het 4e kwartaal.

14 likes

Prachtig horloge, ik heb zelf ook nog een oude sturmanskie chronograaf en vind ze echt heel gaaf.

Hoe moet ik dat merk uitspreken?

2 likes

Poljot

2 likes

Sfeer plaatje

17 likes

Leuk he! De cyrillische versie, zoals Восток bij Vostok. De cyrillische zijn zeldzamer. :blush:

2 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :+1:

1 like

Vandaag de Raketa aan de beurt,

12 likes

Leuke aanwinst! Ja dat metalen bandje schijnt ook een haren trekker te zijn. Vintage leer kan zeker goed maar ook NATO is een optie.

2 likes

Mooie outdoor kleurstelling tussen de dail, bezel en nato.

2 likes

Gefeliciteerd, mooie aankoop. Gelukkig is acryl van de Boctok zo gruwelijk dik dat je dit bijna levenslang kunt polijsten.

3 likes

Wouw Jan, alles weer brite and shine bij deze beauty.
Is ze naar München geweest?

Groeten van mijn Полот schatjes.

15 likes

Veel plezier met deze mooie vintage! Goede keus!

1 like

:grin:
Nee Dirk, ze hoefde niet zo ver. Heb haar zelf weggebracht en gehaald.

Ik had zelf een zilvergrijze Poljot die minder bijzonder was maar wel een strakke kast had en perfecte pushers.
Hans @slls was zo vriendelijk om de kasten met pushers voor mij te wisselen. Ik had ook nieuwe pushers op eBay gekocht maar die pasten weer net niet.
Hans kon de parts weer gebruiken.
Handig die goede contacten!
Mooie Полот 's! :blush:

2 likes