Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Ik heb de vraag ook aan Kampmann gesteld voor ik hem opstuur wat hij zou doen.
Nieuwe dial en wijzers kopen, zodat ik een “nieuwe” heb (want zo een rvs kast blijft echt perfect) of is dat not-done om dan een aftermarket of tijd-onjuiste plaat erin te zetten? Genoeg wijzerplaten en wijzers te vinden op ebay hiervoor.

Wat denken jullie?

Hier de 2 neefjes naast elkaar

8 likes

Ik zou het niet doen. Meestal als je een ouder exemplaar koopt gaat het om originaliteit. Zou zonde zijn om hier aftermarket spul in te zetten. Je zou kunnen overwegen om alles goed schoon te laten maken.

Of je moet niks om originaliteit geven. Kan ook natuurlijk :wink:

3 likes

Originele Gargarin Sthurmanski😉

19 likes

Hier een linkje gevonden over hoe je de leeftijd en originaliteit van een Gargarin kan checken.

Gargarin
Die van mij komt schijnbaar uit 3e kwartaal van 1952. Dus al bijna 70 jaar oud. :hugs:

10 likes

Ik heb er ooit eens een artikel over geschreven.

5 likes

Interessant artikel Hans. :+1:

Met veel plezier gelezen. Is er bij jou weten ook een soort artikel over de Poljot/Strela/Sekonda 3017?

Zou proberen je te verdiepen in het optimaal reinigen van de wijzerplaat. Laat je eerst eens informeren welke methoden zijn gebruikt op de wijzerplaat te maken en stem daar je keuze in reinigingsvloeistoffen op af. Als men de meest unieke en kostbare Rembrandt’s kunnen reinigen moet dat hiervoor toch ook lukken? Denk dat je enorm blij bent met het resultaat en het het feit dat je de originaliteit hebt behouden.
Zie toevallig in het vintage draadje deze link: http://www.watchdialrestoration.com/dials.htm
Doe er je voordeel mee!

2 likes

Ben op zoek naar zo’n bandje, maar waarschijnlijk ben ik niet de enige :grimacing:

Heb op Etsy al eentje gevonden, maar die is aardig aan de prijs en hij vraagt best wel veel aan verzendkosten, dus als iemand deze heeft of ergens eentje weet, mag mij pb sturen. Is voor de Gargarin.

3 likes

Vind die pasfoto’s die er op zitten altijd wel leuk. Je moet er wel een zoeken die lijkt Anno. :wink:

5 likes

Niet echt. Er zijn er in totaal zo’n 100.000 gemaakt van 1959 tot 1979. En er zijn aardig wat varianten van de wijzerplaat. Ook fake.

3 likes

Ja is mij bekend. Dat maakt het lastig een correcte uitvoering te vinden :grimacing:

Diegene waar ik de Gargarin vandaan heb, heeft ook een 3017 voor mij gevonden. Even afwachten op foto’s en hoe het geheel eruit ziet. Als het vergelijkbaar is met de Gargarin zit het wel goed :wink:

1 like

Hier was ik nog jong Jan :grimacing:

2 likes

11 likes

Die doet het goed op een 710, maar ook op een 420?

2 likes

:ok_hand:t3::+1:

2 likes

Dat is wel een punt. Ik kijk zelf vaak eerst naar foto’s op internet.

2 likes

Passend für alle Gehäuse für Automatikwerke

2 likes
1 like

Nee, ik bedoel matched het, smoelt het :grinning:
In mijn ervaring is de 420 een wat lastige kast voor een mooie matchende bezel.

2 likes

Ik vind zelf de originele bezel in gebrushde toestand er gaaf, maar ook de bezels van AM watches staan zeer goed op een 420.

12 likes