Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Ik heb een complete automaat liggen.
Heeft zeewater gehad - dus moet wel helemaal uit elkaar eerst :sweat_smile:

3 likes

Dat wilde ik nu net vermijden :laughing:

4 likes

Kan ik beamen. Heb een kleine gevarieerde horloge gereedschap set van Beco. Is Duits volgens mij. Iets voordeliger dan Bergeon maar prima staal. :+1:

3 likes

Crosspost.

Ik heb deze uit de krochten van mijn kast getrokken om m mijn zoon te laten passen. Die gaat eindelijk overstag en wil een horloge. En meteen een goede. Maar hij moest even wat verschillende maten passen om te kijken wat hij het beste kan hebben.
Het wordt waarschijnlijk een Tissot powermatic. Maar dat terzijde.
Ik dwaal af.
Hierbij mijn Vostok.

8 likes

Dagje Efteling met mijn Vostok Amphibia SE 100725

16 likes

Soms lees je iets :point_up_2: een soms zie je iets :point_down:

4 likes

De Baikal was een gelimiteerde oplage van het spaanse horlogeforum. Ik meen 200 of 250 stuks. Daarvoor is die bezel ontwikkeld. Persoonlijk vind ik het jammer dat meranom die bezels vervolgens gaat verkopen in de reguliere markt. Maar goed het blijven Russen :blush:
Dit is de baikal zoals hij werd uitgeleverd na een lange samenwerking tussen alle forumleden

Het horloge is dus echt tot stand gekomen met input van alle leden en over de verschillende design aspecten zijn stemrondes geweest.
Een uniek horloge in een beperkte oplage

13 likes

Ik had m gezien. Maar hij zoekt een ander model, en hij wil m graag nieuw kopen :grin:

3 likes

Helemaal goed toch? Gewoon een mooie gezamenlijke zoektocht van maken :+1:

2 likes

Ik heb ook een Wostok handopwindertje te koop staan, meer omdat zowel de horlogedoos als de rol vol zijn :sweat_smile: moet echt even inkrimpen

4 likes

Blijft leuk die gekke Russische ontwerpen!

16 likes

Redelijk wild! Laat sixties hippies? Popart? :grin:

3 likes

Heren. Ik vraag hier eens even wat advies. Als ik het elders doe, krijg ik enkel advies dat begint met “Ro” en eindigt met “lex” :roll_eyes:

Ik denk eraan een “dure” aan m’n collectie toe te voegen en denk aan een oris 65 (2e hands). Wat zouden jullie in mijn plaats doen? Doen! Of iets anders in die (retro?) stijl
Zoek iets in 42mm te dragen op leder of canvas.

2 likes

Mooi horloge, maar wat zijn je eisen? Dan kunnen we natuurlijk wel even mee dromen met je😬

5 likes

Juist, zonder meer info is het een schot in het donker.
Wat spreekt je aan, welke budget ongeveer en hoe ziet de rest van de collectie er uit (wil je afwijken of voortborduren).

4 likes

Dat is snel advies :slight_smile:

Ik zoek:
42mm
Retro-ish op leder of canas.
Ik heb al een duiker op staal (skx mod) en op rubber (seiko Samurai)
Budget onder de 1000€ (Niet nieuw, niet afgeleefd :slight_smile: )
Opgelegde indices (geprint vind ik vreselijk saai)
Graag een beetje sunburst of iets wat kleurspel geeft op de plaat

3 likes

Ik heb duikers (staal en rubber zoals hierboven gezegd), een flieger (B dial zelfgemaakt), een fieldwatch (glycine), een chrono (Sturmanskie) en een vintage (raketa).

Wijkt allemaal af van de “standaarden” hier.

10 likes

Neptune nog steeds om :slightly_smiling_face:

17 likes

LOL!

3 likes

Gezien je voorstel van de Oris 65 weer een duiker dus?

Persoonlijk zou ik wat afwisseling in brengen. Wat denk je van de Glycine Airman 1953? Een eerbetoon aan een uniek horloge! Mooi verhaal erbij over de history. Leuk technisch horloge ook en draagt groot verwacht ik. 2e hands wel voor rond 1000 te koop lijkt mij.

2 likes