Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Verkoopt hier iemand misschien een groene Vostok Amphibia Scuba dude? Idealiter ook al met een groene bezel :slight_smile:

2 likes

Exact, spijker op z’n kop. Had het niet beter kunnen formuleren.

3 likes

Ik heb nog een vraagje. Passen bezels als deze ook op Komandirskie horloges als deze?

2 likes

Zeer waarschijnlijk wel. De bezel past op o.a. de 420 kast. Zie specification. En die Komandirskie heeft een 420 kast.

3 likes

vraag van mijn vrouw, waarom is op een romeinse klok de vier altijd met een niet bestaand cijfer IIII ,( IV, maar deze ziet men bijna nooit op een paar enkele kloken na

1 like
3 likes

Vandaag deze knappe zwarte. Zeldzame cyrillische uitvoering.

17 likes

Mogguh heren ,
Vostok vandaag , fijne dag . :slightly_smiling_face:

15 likes

Счастливый понедельник,

Vandaag een Восток Амфибия.
Waarom? Behoefte aan eenvoud, rust, schoonheid, degelijk, subtiliteit, accuratesse, comfort, kortom maximaal genieten.

24 likes

Mooie eenvoud inderdaad. De kroon lijkt me in het kader van het ontwerp wat groot uitgevallen. Origineel?

3 likes

Is een OEM rvs uitvoering. Zijn wel iets bulliger dan origineel. Maar wil van een originele kroon het hoedje er eens afhalen, polijsten en kijken hoe dat staat.

7 likes

Wat de kroon betreft ben ik een liefhebber van de vervangende kronen van Meranom. Al dan niet gesigneerd. Ze zijn niet groter maar mooi scherp uitgevoerd van rvs.

13 likes

Heel gaaf! Welke is dit?

1 like

Koffietijd.

12 likes

Bedoel je dan een oude originele? Want onder dat rvs hoedje zit gewoon een “komandirskie” kroon waar je niet veel aan kunt polijsten, dan krijg je die koper kleur terug zoals onder de bezel/kast.

7 likes

Die KGB vandaag gekocht … begin volgende week binnen hoop ik ,
image
Alleen andere seconden wijzer heeft deze in vergelijk met die van jou :slightly_smiling_face:
image
image

6 likes

De meest KGB’s die ik gezien heb hebben dezelfde wijzer setup als die van jou, komandirskie style. Heb er 3 gehad, nu nog 2 over. De onderste is hier op het forum verkocht.

10 likes

Ik kreeg nog van 3 een prijsverlaging maar die hadden niet een pearl … :sweat_smile:

2 likes

Ja, zonder pip lijkt me redelijk correct icm die wijzerset. Zo zie je ze heel veel.

2 likes

Tsja, daaar is ie weerrr! Te comfortabel om af te doen :grin:

11 likes