Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Heeft er iemand enig idee wat het verschil is in het uurwerk met sterren en zonder sterren

6 likes

Vanwaar deze gedachte?

Zelf nooit problemen met mesh gehad

2 likes

Tijd niets gekocht. Kleine teaser van wat er vanuit het oosten deze kant op komt…

Wie het weet mag het zeggen.

11 likes

Strela 3017
Eventueel Poljot of Seconda op de plaat.

2 likes

Warm, maar wel een stuk eerder dan de Strela 3017

3 likes

de foto met horloge is met vlindersluiting dus als die los schiet blijft het horloge om de pols . bij de ander schiet het soms los laats kon ik het horloge net opvangen het bestaat uit twee stukken vandaar.

6 likes

Zo heb ik eens een 3133 op de grond laten kletteren. Dacht dat hij dicht zat maar te haastig. Bleef een paar stappen zitten en toen schoot hij los. Heb dan liever een met vlindersluiting inderdaad. :blush:

2 likes

Nee nooit last van gehad eigenlijk. In theorie heb je gelijk denk ik, maar deze band heb ik al jaren zonder problemen. Hij draagt heerlijk.
Overigens hebben de moderne Vostok mesh banden een extra beveiliging, dus 3 manieren waarmee de band is gezekerd. Veiligheid voor alles :laughing:

2 likes

Heel mooi Hans!
Heb je er toevallig een typenummer van, want deze zoek ik al een tijd maar kom ze maar heel zelden op internet tegen…
Alvast dank!

2 likes

En wij hebben een plavuizen vloer daar wordt een horloge hellemaal niet blij van ik ook niet , hoogpolig vloerbedekking gaat nog.

2 likes

zag em op 242 mooie aankoop! :+1:

1 like

Op het Spaanse forum hebben ze in een kleine uitgave deze gebouwd. Vond ik ook al zo mooi. Maar die van jouw is zeker niet minder mooi!

7 likes

Helaas niet zo bij de hand. Ik zal morgen even kijken of ik daar nog iets van terug kan vinden. Het waren afwijkende modellen, standaard uitgevoerd met vlak mineraalglas. Ik heb toen de versie met witte dial ook maar meteen mee laten komen.

Ik zie ze ook nooit, wat de vraag opwerpt of ze nog wel gemaakt worden.

2 likes

Met sterren komt uit de 22xx serie. Dit kaliber was er al voordat men in Christopol de manufacture begon. De latere 24xx serie is moderner ontwikkeld. Kijk ook maar een naar de balans. Daar zie je het verschil eveneens.

3 likes

Dank Dirk, mooi compliment!
Ik ben ook blij met de superlume sandwich dial en wijzers. Hele verbetering :wink:

1 like

Thanks. Wist dat jij het wel zou weten. Als de klok binnen is maak ik wel een mooie foto voor hier

2 likes

Aha, ik zie dat je ook de case hebt gebrushed en een lange secondewijzer hebt gepakt. Beter! Mooi ding geworden.

3 likes

Lijkt wel rete strak te zitten, zo draag ik mijn horloges nooit in elk geval. Evenmin hebben de mesh banden die ik heb een vouwsluiting. Allen met een haaksluiting en veiligheidsklem

2 likes

Is dit een magische verkoopplaats voor Russische pareltjes of wat mis ik ? :grin:

2 likes


Mogguh heren ,
Poljot vandaag , verschillende keren aangeboden maar vreemd genoeg nooit 1 reactie gehad ?
Puntgaaf horloge van 30 jaar oud …
Fijne dag heren :slightly_smiling_face:

13 likes