Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Vandaag de Agat Zlatoust weer om de pols :fist:

14 likes

Mogguh heren ,
Vostok civilian , groen leer bandje :slightly_smiling_face:
Fijn weekend heren .

16 likes

Klopt, onder alle webshops is natuurlijk heel veel kaf onder het koren. Gelukkig is Maranom een positieve uitzondering daarop. Mogen we stiekem best blij mee zijn.

5 likes

Dat is een niet overdreven tarief. Wat houdt service in dit geval dan in? Gaat het hele kaliber uit elkaar, reinigen, spoelen, nieuwe oliën e.d.? Dat is toch zeker meer als een paar uur werk.

5 likes

In 90 minuten de aarde rond…

13 likes

Dacht ik ook.
De veer vervangt hij niet bij vintage horloges om het karakter niet te veranderen. Glas is (kleine) meerprijs.

• Het openen van de kast en volledig demonteren van het complete uurwerk
  • Controleren op fouten
  • Alle onderdelen professioneel reinigen en controleren op slijtage
  • Vervangen van de opwindveer
  • Het in elkaar zetten van het uurwerk
  • Het repareren of vervangen van onderdelen met schade (meerprijs)
  • Oliën en smeren van de bewegende delen
  • Het afregelen van de verschillende klokfuncties
  • Vervangen van de nodige pakkingen
  • Testen op waterdichtheid
  • Ultrasoon reinigen van de kast en band
  • De band en kroon nalopen
  • Eventueel het horlogeglas vervangen
4 likes

En dat voor €95,00. Dan heeft hij toch maar een uurtarief van €30,00 of zo? Dan denk ik niet dat er bij hem een bank in zijn nek staat te hijgen. Respect!

6 likes

Mooi dat hij weer in topconditie is Tony en inderdaad niet duur voor een service. Doet hij ook nieuwere automaten of alleen vintage ?

4 likes

Hij doet ook nieuwe automaten en alle merken.
Ik heb horloges bij hem met waterschade (een prachtige kristalmozaiek onder het glas) weggebracht. Glas gereinigd, nieuwe pakkingen en weer waterdicht.
Bij een paar andere de pakkingen laten vervangen, glas vervangen. Ook rare digitale dingetjes lost Matthe op.

Kortom, als je de handleidingen, documentatie e.d. meelevert maak je zijn werk ook een stuk eenvoudiger.

2 likes

Zeker respect en loopt onze hobby (niet nog meer) gierend uit de hand.

3 likes

deze is net bezorgd uit de Oekraïne, maar ik begrijp van het belasting stelsel niksmeer geen cent kosten ,wel gekocht bij een zelfstandige winkel 05-07-2021 ( nog op internet geraadpleegd is deze versie met een zilver kleurige secondewijzer .)

12 likes

Mooi, en wat een sjiek certificaat erbij. Nooit gezien.

2 likes

Nette 119 lijkt mij, mooi. Loopt hij goed?
En hoe gaat het met die andere 119 Richard, waar de automaat in komt, zonder de rotor?

2 likes

ik moet een kroon zoeken 119 kroon is te kort .

2 likes

even 710 kroon afwachten van meranom

2 likes

Ja er zijn 3 lengte maten meen ik. Tenminste bij de vervangings kronen.
Is de schroefdraad op de kast hetzelfde als bij de nieuwe vostok kasten?

2 likes

waarschijnlijk zelfgedrukt maar wel mooi

2 likes

Onlangs m’n Amfibia op een “2 delige” zulu strap gedaan. Een eendelige strap zorgt ervoor dat deze kastvorm nogal hoog op de pols ligt, daardoor voor een reguliere 2 delige band gekozen. Maar deze band paste maar nét aan, er zit nogal weinig ruimte tussen de gaten voor de spring bars en de kast. Zo dik is deze band nou ook weer niet. Kleur doet 'm ook goed, had 'm hiervoor op een lichtblauwe band maar daar was ik niet zo happy mee. Nu weer tevreden! Voor een poosje…

14 likes

Mooi stoer horloge zo Dave.

2 likes

Ik verveelde me…

13 likes