Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Ik zou wel gebogen pinnen gebruiken, bandje schuurt tegen de kast zie ik

4 likes

Wist niet dat het bestaat gebogen pinnen …
Bedankt voor de tip :slightly_smiling_face:

2 likes

Jazeker, je kunt ze kopen maar voorgebogen is doorgaans erg duur. Ik heb zo’n speciaal buigtooltje op eBay gekocht, werkt perfect.

Dit bandje is vrij dik dus kan zijn dat gebogen pinnen niet voldoende zijn en een dunnere band de enige “oplossing”

2 likes

Twijfel:

Ik kijk er al een tijdje naar, maar twijfel vooral vanwege drie dingen:

1 de lange lugs
2 afleesbaarheid
3 het is een dikkertje

Iemand hands-on ervaring met dit horloge, dan wel een vergelijkbare?

(plaatje van poljot24)

11 likes

De lugs zijn idd lang , ik heb een smalle pols en 38 mm is echt max wat ik kan hebben .
Aflezen is bij de zwarte iets lastiger .
Dikte vind ik verder prima maar ook dat zit op de grens van comfort .
Overall fijn horloge is best duur maar oogt ook navenant .
Bij de zilver dial heb ik ook een stalen band maar zit nog in de folie , voor mij is een leren band een must , staal lijkt me niet zo mooi en derhalve nooit geprobeerd .
Van beide heb ik box / papers :slightly_smiling_face:

Bandje is van Di-Modell draagt heerlijk !

12 likes

Heb dezelfde gehad. Prima afleesbaarheid. Draagt lekker, en heb toch slanke polsen. 38 mm is een heel mooie maat voor een chrono en niet al te brede polsen. Ja is wat dik maar daar merkte ik niks van. Behalve wanneer je nauwe mouwen zou hebben misschien.

3 likes

Ik wil de 40. Op de site zie ik lug to lug maat van 50.
Heb nu een U1 die daar een fractie boven zit, maar dat werkt prima.

Eerlijk gezegd, de 38 vind ik te duur. Dit omdat het horloge voor “erbij” is en ik er niet meer geld voor wil uitgeven dan de 400+ die het moet kosten.

3 likes

Ben wat aan het banden swappen geweest. De bruin/grijze, de middelste had een mesh band. Dat verveelde mij een beetje.

Dus eens in de banden bak gekeken. Deze stevige bruine gevulde band vond ik opmerkelijk goed staan. Bruin komt iets terug in de wijzerplaat denk ik.

13 likes

Mooi horloge! Zit een Chinese Seagull in.

3 likes

Dat klopt. Daardoor is het horloge ook dikker.
De 3031 uurwerk past in een dunnere kast.

2 likes

Ok, de Strela met 3133 poljot heeft 14mm bouwhoogte. De Strela met st19 Seagull heeft ook 14mm. Dus dat maakt niet uit. (Weet niet wat je met 3031 bedoeld? Die ken ik niet )

3 likes

33 inderdaad. Typo…

3 likes

Geen probleem op een 18/18,5 cm pols

In de middenmoot, op mijn versie zat nog wel mineraal glas. Saffier met AR zal zeker een verbetering zijn

Yup. Op zich niet gek voor een chronograaf, de dikte wordt benadrukt door de relatief geringe diameter.

Enige wat lastiger kan zijn is de aanzet van 19mm

10 likes

Afleesbaarheid: check. Die is shit.

3 likes

Voor een chronograaf is het nog steeds niet duur. Persoonlijk zou ik nooit een Chinees uurwerk in een Russische horloge willen hebben, dan is het voor mij geen Rus meer.

Waarom niet een Chinese chronograaf? Super betaalbaar en hetzelfde uurwerk

10 likes

Naar gekeken, leuk, maar niet leuk genoeg om aan te schaffen.

1 like

Probleem.

1 like

Wat is jouw polsmaat dan?

1 like

17,5

1 like

Ik denk dat het dan heel lastig gaat worden om een mooi passende chrono te vinden eerlijk gezegd zeker in die prijsklasse.

Die Seagull is qua maat en prijs de enige die in de buurt komt. Wellicht dat vintage iets kan zijn maar dan vrees ik dat je budget te kort gaat schieten (aanschaf + service)

2 likes