Foto’s zijn we gek op Dirk
Zeker weten!!! Hahaha, maar wel heel leuk om alle verhalen, ontdekkingen, weetjes en foto’s te lezen/zien!
Ja ook wel benieuwd.
1957 Sputnik van de Eerste Moskouse Horlogefabriek…… die vanaf 1942 in Tatarstan achter de Oeral staat hoe zou dat nou gekomen zijn?
De secondewijzer is vervangen door een schijfje met een rondje erin uitgespaard waarin je in het satellietje Sputnik de seconden van de minuut ziet verschijnen! COOL!
Ohh jongens, dacht dat jullie uitsluitend in horloges plaatjes zijn geïnteresseerd. Maar natuurlijk wil ik mijn recente aanwinst met jullie delen.
Zijn even wat snelle foto’s want bijvoorbeeld de balans waag is in tegenstelling tot de foto wel compleet met druppel pas.
Aanvankelijk was mijn reden van aanschaf om mijn Boley 6mm draaibank compleet te maken maar er zaten zoveel extra spullen bij dat ik de verleiding niet kom weerstaan. Het geheel ruikt geschiedenis, boekje uit 1965 van Friederichs met daarin een opsomming van gereedschap wat een moderne horlogemaker minimaal moet hebben. Ook zit er een redelijke voorraad nieuwe robijntjes bij. Ben al dagen bezig het een plekje te geven. Ook dit is maximaal genieten kan ik jullie vertellen.
Mooi rectangular is niet lelijk.
Man! Een complete werkplaats! Indrukwekkend hoor! Leuk spul, veel plezier ermee Dirk!
Nou daar kan je voorlopig wel mee uit de voeten Dirk.
Mooie aanvulling zeg. alhoewel ik niet eens alles herken
Ik ben sinds ik mijn eerste Vostok heb gekocht, helemaal bezeten door het merk - en Russische horloges in het algemeen (bij oude analoge camera’s heb ik ook zo’n voorliefde voor soviet rangefinders, dat het nu ook best grappig is dat ik die met horloges heb).
Ik wil heel graag een Vostok Amphibia Zissou aanschaffen met een black dial en zwarte rubberen strab (eigenlijk zoals Bill Murray hem draagt in de Wes Anderson film). Heeft iemand deze toevallig liggen en wil deze wegdoen?
Op Ebay en andere websites vind ik het best moeilijk om een degelijke te vinden in goeie staat. Heel hard bedankt alvast!
Ja die Zissou is geinig he. Ook vanwege de film. Ik was ooit van plan er een te kopen en samen te stellen. Zo’n soort band wel gevonden en gekocht.
https://www.horlogebanden.com/Duikhorlogeband-type-Citizen-Zwart-Kunststof/
Kijk maar eens. Zelfde soort ribbels. Draagt fijn ondanks harde kunstof. Dat horloge moet nog prima te vinden zijn. Bij Meranom even uitverkocht.
Heel tof hé! Veel plezier ermee
Heerlijk, dan heb ik het bandje toch al. Krijg Meranom vaak restocks? Heb me alvast aangemeld op hun website om me te notifyen.
Beetje onvoorspelbaar. Slim om notifyen in te stellen. Verder kun je ook op de Bay kijken natuurlijk of er komt nog een gouden tip zo meteen.
Bedankt in ieder geval!
Ben zo trots op mijn dochter en op mijn vostokje.
Mijn keurig waterdichte Rus is twee dagen lang door mij in het zwembad gegooid, zodat mijn dochter uitgedaagd werd om hem op te duiken. En ja hoor, ze kan nu 350cm duiken en mijn horloge heeft nu wat nuttigs gedaan ipv alleen maar in de kast staan
Dit is wel uniek hoor Bill! Ik weet niet of veel andere vaders zo’n oefening bedacht hadden.
Blijft knap van je dochter!