Ik vond hem wel erg nieuw eruit zien. Twijfelde over het uurwerk. Maar was braaf russisch
Jaha Jan,
Ik wacht geduldig
Jaaaa zo hoort ‘ie, lichtblauwe felle sunburst en een cognac bandje!
Zo eentje klaar, het modificeren van een 2426.12 naar een 2426.02 dmv een datum toevoegen was toch behoorlijk een stuk uitdagender dan gedacht. Even een paar dagen testen en dan klaar voor het blauw of mp.
Ook gelukt!
Alles paste perfect hoe verbazend met een Russisch horloge.
Met zwarte datum en zwart dopje om het af te maken.
En de kroon gewisseld voor een met logo.
Nog in de stickers.
Veel plezier ermee @Riepos
Weet er iemand de invloed van de positie van horloge op het 3133 caliber.M.a.w hoe neerleggen tijdens de nacht om te versnellen te vertragen of geen van beide.
Ik heb er 2 die heel precies lopen. S’nachts gewoon dial up, op tafel. Merk geen verschil in precisie.
2 anderen lopen ca 30 - 40 sec + per 24 uur. Leg ik ook gewoon plat op tafel. Nooit andere posities gemeten. Denk dat ik er zelf meer aan heb om ze eerst in basis iets beter te laten afregelen.
Maar andere posities kun je gewoon uitproberen zou ik zeggen. Ben benieuwd.
Daarvoor heb ik twee andere gegadigden. Ik wil niet al te veel geld meer aan horloges uitgeven.
Allereerst een Omega Seamaster 600 uit 1965, meer dan 10 jaar geleden gekregen voor mijn verjaardag van de familie. Later zelf een originele buckle op dit forum gescoord.
Ik draag hem eens in de week, dus een servicebeurt zal wel eens nodig zijn, al was het alleen maar voor een origineel glaasje, wat er nu dus nog niet opzit.
En een Omega Seamaster 145024 uit 1973/74 die ik in die tijd zelf nieuw gekocht heb en ongeveer 30 jaar gedragen heb. Hij is ooit door Ferrie Schweitzer weer in mooie staat teruggebracht. Maar de band heeft een beetje werk nodig, een paar schakels van de band zijn iets vervormd door de sluiting van de band te strak over een ‘kussentje’ van een horlogebox heen dicht te doen. Het ‘kussentje’ was dus geen echt kussentje en gaf niet voldoende mee, helaas.
Overigens is met dit horloge het ‘gesodemieter’ met horloges begonnen, toen ik ooit eens op dit forum informatie zocht om dit horloge weer te laten opknappen.
Zo ziet dit horloge er na de opknapbeurt uit. Ik kan zo vlug geen foto van ‘voor’ vinden. Maar het zag er niet uit
Groeten Tom.

Ik wil niet al te veel geld meer aan horloges uitgeven.
Tsja, service hoort er natuurlijk wel bij, je weet dat er diverse mensen op dit forum actief zijn die een horloge van service kunnen voorzien?
Naar mijn mening nog mooier dan een Rolex. Wat is de functie van de blauwe wijzer? Hoe stel je 'm in?
Dankje ben er ook blij mee.

Wat is de functie van de blauwe wijzer
Die heeft eingelijk geen functie loopt gewoon mee is niet verstelbaar je kan alleen de bezel verdraaien voor een 2e tijdzone naar de blauwe wijzer.
Is deze custom of standaard? Ik twijfel nog tussen een duiker en een GMT Vostok. Wellicht nog even snel bestellen voor misschien de valuta handel stil komt te liggen als oom Vladimir over de grens trekt.
Deze is standaard had begrepen dat die momenteel niet verkrijgbaar is.
Ik zie je foto, en ik denkbij mezelf,
Ik ben helemaal niet van die dikke witte stippen.
Ik ben helemaal niet van de brede donkere bezels.
Ik ben helemaal niet van de subdials .
Maar wat is dit een mooi horloge
Ja dit horloge heeft gewoon wat… Ik vind de wijzers erg mooi.

Wat is de functie van de blauwe wijzer?
De blauwe wijzer geeft de 24-uurs tijd aan (op de bezel) Op de foto van Sjaak dus 14.00. En zoals @sjaak zelf zegt, kan je de bezel ook gebruiken voor een 2e tijdzone.

de bezel verdraaien voor een 2e tijdzone naar de blauwe wijzer.